חיפוש
חיפוש

מה כולל בתוכו תהליך של ייעוץ עסקי

אחד מנזקי הקורונה הגדולים ביותר, היה נזק לעסקים ולכלכלה. עצמאיים, עסקים קטנים, וחברות גדולות, פשטו רגל, וסגרו את דלתותיהם.

עם זאת, עסקים, אשר יכלו להרשות לעצמם, החליטו לא לוותר, ועשו מאמצים אדירים, לשקם את מצב העסק.

זאת כמובן, עשו רבים בעזרת העסקת יועץ עסקי, ותהליך שיקום ארוך ומייגע.

אך, על אף התהליך הקשה, עסקים שהשקיעו את כל נפשם, אכן שיקמו את החברות שלהם, והצליחו לצאת ממצבם העגום.

העסק שלכם מראה סימנים אדומים, ואתם רוצים לצאת מהמצב? תנו לנו, להסביר לכם, מה כולל תהליך כזה.

 

בינכם לבין עצמכם

השלב הראשון בתהליך, הוא הבנת מצב העסק שלכם, והחלטת המנהלים, על המשך תוכנית. הכל כמובן תלוי, בכמות הכסף שנותר לכם, בכמות הכוחות, והמשאבים אותם אתם מעוניינים להשקיע. כמו כן, בכמות היתרונות שיתן לכם העסק, אם יחזור לעבוד. אם תראו, כי לאחר תהליך ייעוץ עסקי לחברה, העסק אינו יניב את התוצר, לו אתם זקוקים, אולי שווה לכם לוותר. אך, אם אתם משוכנעים כי לאחר תהליך זה, תוכלו לעלות בחזרה על הגל, ולשדר עסקים כרגיל, הבחירה הנכונה היא, להילחם עד הסוף.

 

איש מקצוע שיבוא לעזור

השלב השני, הינו מציאת איש מקצוע. אנחנו כמובן לא צריכים להסביר, את חשיבות איש המקצוע בתהליך, אך בהחלט נסביר, את חשיבות הקשר ביניכם. תהליך ייעוץ עסקי, הוא בעצם שיתוף פעולה, בין ראשי החברה, לבין היועץ העסקי. על כן, העסקת איש מקצוע, הגון, אדיב, וישר, הוא תנאי בסיסי, להצלחת התהליך. בנוסף, חשוב שיהיה מקצועי, ובעל רזומה עשיר. שכן, ככל שאיש המקצוע שתעסיקו, מיומן יותר, כך הסיכוי שתצליחו להציל את העסק שלכם, גדול יותר.

 

שלב שלישי

לאחר שתעסיקו איש מקצוע, יהיה עליו לבחון מנקודת מבטו, את מצב החברה. ייתכן, ומצב החברה כל כך רע, שיחליט בעל המקצוע, לומר לכן שעדיף לוותר. ומנגד לכך, ייתכן,  וגם יאמר לכם, שאין לכם צורך בתהליך בליווי מקצועי, וייתן לכם מספר טיפים להחזקת העסק. לאחר שיבחן את מצב העסק, וילמד את כל פרטי המצב הכלכלי, הפוטנציאל העסקי, עסקאות עבר, וכן גם דרכי עבודה, הוא יגבש את המלצותיו. כמו כן, יגבש את המטרות, והשאיפות אליהם הוא רוצה להגיע, בסוף התהליך איתכם.

 

שיתוף הפעולה מתחיל

לאחר שיקבע היועץ העסקי, את מטרותיו המקצועיות, תצטרכו לגבש, את השאיפות תוך התחשבות במשאבי החברה, ויכולותיה. שאיפות ומטרות אלו, הן השאיפות הריאליות, שכן, הן מערבות גם את הצד המקצועי, וגם את הצד הממשי בתהליך. לאחר קביעת מטרות משותפות, הקצבת משאבים, ובחירת דרך פעולה, תתחילו בעבודה האמיתית יחד. אם שיתוף הפעולה ביניכם יצליח, תראו תוצאות, כבר לאחר שלושה חודשים. לאחר שמונה חודשים, כבר תוכלו לצאת, לדרך חדשה ועצמאית, ולראות בתהליך הזה, כתהליך שהושלם.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם