חיפוש

קורות חיים עבור משרות הייטק ללא ניסיון

ידוע לכל שקורות החיים שלי אמורות "לשווק את עצמי בצורה הטובה ביותר" ולהרשים את מי שקורא אותן. אבל מה קורה אם אני רק תלמידת תיכון או שהרגע השתחררתי מהצבא ואין לי רפרטואר מדהים? יש עדיין כמה דרכים בהן תוכלו להרשים בקורות החיים.

 

מה אני כן יכולה להציע?

כתיבת קורות חיים היא משימה לא פשוטה בכלל. עמוד אחד בלבד שיבהיר לכול שאני המועמדת המתאימה ביותר לעבודה. גם אם אין לי ניסיון תעסוקתי בהייטק או השכלה בתחום, כן יש לי מגוון תכונות ויכולות שיכולות להתאים לעבודה בהייטק, ועדיף לחשוב על מה כן יש לי להציע. לכן ניתן להגיש קורות חיים מושקעים לתהליך קבלה לשלל משרות הייטק ללא ניסיון.

 

החוזקה שלי היא ההשכלה שלי

בהיעדר ניסיון תעסוקתי, או בהינתן ניסיון תעסוקתי מועט עדיף להתמקד בהשכלה. בין אם זו השכלה אקדמאית, או תיכונית בלבד, בהחלט כדאי לציין אותה ולהדגיש את המקצועות החזקים שלכם. רצוי ואף חובה לכתוב הצטיינויות למיניהן (אם יש). יש להגיד שגם את הניסיון המועט ביותר כדאי לציין.

אין טעם לכתוב השכלה קודמת להשכלה תיכונית, ומומלץ להדגיש את ההשכלה הגבוהה (אם ישנה) או ההשכלה הרלוונטית ביותר למשרה. אם לקחתם קורסים רלוונטים לעבודה, יש לכתוב גם אותם.

 

החוזקה שלי היא הניסיון שלי

אם אין לכם השכלה מספקת אך יש לכם ניסיון בתחום, כדאי להדגיש את הניסיון התעסוקתי הנ"ל. גם אם לא עסקתם באותה עבודה בדיוק, אך במסגרות שונות, כדוגמת הצבא, רכשתם מיומנויות מתאימות לתפקיד, ציינו זאת בקורות החיים.

למשל: לוחם בתותחנים שעבד בתחום הקשר בצבא בשיתוף עם חברת אלביט, רכש מיומנויות בתחום שיעזרו לו להתקבל לעבודה בחברת ההייטק אלביט.

 

החוזקה שלי היא הכישורים שלי

גם אם אין לכם ניסיון תעסוקתי או השכלתי, בטוח שיש לכם כישורים שונים שיכולים להיות מתאימים לעבודה. כיום מעסיקים רבים מבינים שאנשים מוכשרים ללא ניסיון גם יכולים לתרום להצלחת החברה.

אז אם אתם בעלי תפיסה מהירה, בעלי יכולות למידה גבוהה, בעלי משמעת עצמית ואחריות, ואתם יכולים ללמוד תוך כדי עבודה ציינו זאת בקורות חיים. הסבירו למעסיק שגם ללא ניסיון אתם יכולים להשתלב בחברה במהירות.

יתר על כן, בעולם ההייטק היום כבר לא מחפשים רק שליטה במחשב ובשפת תכנות. החברות הגדולות מבינות שהעתיד מונח על יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא. כמו גם תקשורת בין אישית גבוהה וגמישות בעבודה. כל המיומנויות הללו לא תלויות בניסיון קודם.

 

מוכנות ללמוד

חברות רבות מציעות כניסה לעולם ההייטק ללא ניסיון, אך הדבר כרוך בקורס הכנה למשרה. ציינו בקורות החיים שאתם מוכנים להשקיע את הזמן וללמוד את הנושא לעומק.

 

לסיכום

גם אם אין לכם ניסיון בהייטק, אל תאמרו נואש, יש המון דברים אחרים שתוכלו לרשום בקורות החיים שלכם על מנת להרשים את הבוחן.

הגשת מועמדות

אולי יעניין אותך גם