חיפוש

נגרם לך נזק לפח הרכב עקב תאונה? מגיע לך פיצוי

תאונות דרכים הפכו לצערנו לתופעה די שכיחה, כאשר פעמים רבות למרבה המזל מדובר בפגיעות רכוש בלבד – נזקים לפח הרכב ולא פגיעות פיזיות של אחד מהצדדים. אמנם רגע התאונה הוא פתאומי ומבלבל, אך חשוב שתדעו כי גם במקרה בו "רק" הפח של הרכב שלכם נפגע, עדיין מגיע לכם פיצוי

 

תאונות דרכים ונזקי רכוש

בין אם מדובר בכמות כלי הרכב הגדלה משנה לשנה על הכבישים ובין אם בגלל התשתיות והסחות הדעת הרבות, תאונות הדרכים הפכו לעובדה קיימת בשטח, אשר במרבית הפעמים גורמות לנזקי רכוש קלים (נזקי פח בדרגות שונות) עד מהותיים (השבתת הרכב) ופעמים אף גורמות לנזקים פיזיים – גופניים מי מהצדדים המעורבים בתאונה.

רגע התאונה הוא אמנם רגע מפתיע ומעט מבלבל, כאשר לרוב אנחנו שמחים כי הצדדים יצאו בשלום וללא פגע, אך גם במקרים בהם מדובר בפגיעת רכוש בלבד – נזקי פח לרכב, חשוב לדעת כי ייתכן ומגיע לנו פיצוי בהתאם, היכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, בהתאם לשווי הרכב מהות הפגיעה.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל לאחר נזק לפח הרכב?

במקרה של תאונה שנגרם בה נזק לפח הרכב, הרי שהמקרה נכנס תחת קטגוריית דיני נזיקין, הכוללת בין השאר נזקי רכוש הנגרמים לדירה, עסק, רכב או כל רכוש אחר, כתוצאה מנזקים שונים שהמאפיין העיקרי שלהם הוא היותם פתאומיים ובלתי צפויים.

בהתאם לכך, נזקי רכוש כתוצאה מתאונת דרכים, לרבות ירידת הערך של הרכב לאחר תאונה כזו, הם עילה מהותית להגשת תביעה ודרישה לפיצויים, כאשר במרבית המקרים התביעה לפיצויים מתרחשת מול הנהג האחראי לתאונה וכן מול חברת הביטוח של הנהג הפוגע. לפיכך, חשוב ואף מומלץ להיעזר במקרים אלו בשירותיו של עו"ד תביעות ביטוח, שיבחן היטב את המקרה ואת הזכאות שלכם לפיצויים.

 

תביעת נזיקין – רכוש במקרה של תאונת דרכים

כאשר מגישים את תביעת הנזיקין כנגד הנהג הפוגע ו/או חברת הביטוח, יש להוכיח שאכן התקיים יסוד הרשלנות של הנהג הפוגע, אשר הפר את חובת הזהירות בעת נהיגתו. בנוסף, כדי לקבל את הפיצויים המבוקשים, יש להוכיח את הנזקים שנגרמו ולגבות אותם באמצעות קבלות ומסמכים רלוונטיים אחרים.

בכדי להבטיח את קבלתם של מלוא הפיצויים המגיעים לכם, מומלץ להיעזר בעו"ד נזיקין מקצועי ומיומן, אשר מלבד בקיאותו בדיני הנזיקין על סעיפיהם הרבים, גם מכיר את דרכי ההתנהלות הרצויות מול חברות הביטוח השונות. את הייעוץ המשפטי מומלץ ואף חשוב לקבל סמוך ככל האפשר למועד קרות מקרה התאונה, בכדי לבסס את התשתית הראייתית והעדויות הרלוונטיות למקרה התאונה.

בנוסף, חשוב לשמור ולתעד כל פרט ממקרה התאונה, כגון תמונות, תיאור עובדתי מדויק של המיקום וזירת התאונה, צילומים ככל וישנם, עדויות התומכות בגרסתכם וכל אלמנט נוסף שיכול לדעתכם לסייע לעו"ד לבסס את התביעה והדרישה לפיצויים המגיעים לכם.

Car, Accidents

אולי יעניין אותך גם