חיפוש

נדל"ן או מניות? – איזה השקעה היא בטוחה יותר לטווח הארוך?

נדל"ן או מניות? מדובר בשאלה חשובה וקריטית ששולטת בשיח הכלכלי בעשורים האחרונים. רבים מאזרחי ישראל שמחליטים להתחיל להשקיע מתחבטים בדילמה הקשה הזו. כיום ברור שגם להשקעה בנדל"ן וגם להשקעה במניות יש חסרונות ויתרונות ועל כל משקיע לבחור בעצמו מה ההשקעה הנוחה והעדיפה עבורו. לפני שניגשים לבחירה, כדאי להבין את האופציות שמונחות לפניכם. לפניכם כל מה שצריך לדעת על איזו השקעה בטוחה יותר לטווח הארוך.

 

השקעה בטוחה מול השקעה עם סיכונים

כידוע, כל השקעה נושאת עמה סיכונים רבים ותנודות. אי אפשר לצפות את שוק הנדל"ן ואת התמורות שמביא עמו ובטח שלא את שוק ההון שנושא עמו תנודות חדות, עליות וירודות תכופות. למרות זאת, שוק הנדל"ן מבטא יציבות גדולה מאשר שוק ההון שתנודותיו תכופות והפכפכות עוד יותר. התנודות שנצפה בשוק הנדל"ן יהיו לרוב מתונות יותר ופעמים רבות גם כלל לא ישפיעו על שכר הדירה ורווחי השכירות. בשוק הנדל"ן קיימות אופציות להשקעה גם במדינות אחרות ומומלץ לבדוק את כלל האפשרויות, רבים בשנים האחרונות פונים למשל להשקעות נדל"ן בארה"ב.

 

כסף נזיל מול קבלת הרווח בטווח ארוך יותר

השקעות בנדל"ן מול השקעות בשוק ההון, שונות לחלוטין בנוגע לאופן ולמועד בו ניתן לראות את הרווחים ולמשוך אותם. השקעה בנדל"ן היא השקעה לטווח ארוך בו הכסף המוחזר לכיסכם כדמי שכירות, מגיע כל חודש בסכום קצוב למשך שנים רבות. לעומת זאת בשוק ההון, יש בחירה חופשית יותר באשר למתי לקבל הרווחים ולמשוך כספים. כל מה שנדרש כדי למשוך את הכסף בשוק ההון הוא ללחוץ על כפתור. לעומת זאת כדי לקבל חזרה סכום משמעותי מעסקת נדל"ן תיאלצו למכור את הדירה ולהתעסק בבירוקרטיה סבוכה.

 

פער גדול באפשרויות הנתונות באשר לגובה הסכום הנדרש להשקעה

באופן כללי בשני התחומים, הן בשוק הנדל"ן והן בשוק ההון, ניתן להשקיע כאוות נפשכם ולהתאים את הסכום הרצוי והאפשרי עבורכם. למרות זאת, באשר לסכום ההשקעה יש הבדל גדול באפשרויות שמציעים שני השווקים. בעוד ובשוק הנדל"ן מדובר בסכומי השקעה גדולים לרוב, של מאות אלפי שקלים לפחות – הסכומים שתוכלו להשקיע בשוק ההון נגישים הרבה יותר ויכולים להתחיל מסכומים קטנים מאד.

 

אז כיצד נדע לבחור?

לשוק הנדל"ן ולשוק ההון גם כן, קיימים יתרונות רבים שהופכים את ההשקעה לעדיפה ונוחה יותר אל מול אפיקי ההשקעה האחרים הרבים הקיימים. לעומת זאת שני השווקים כוללים גם חסרונות מסוימים ורבים מאזרחי ישראל והעולם פשוט לא מצליחים להחליט מה ההשקעה העדיפה עליהם והיכן התשואה רווחית יותר. התשובה אינה פשוטה, מאחר וקשה לנבא את מצב השוק ולהבטיח תשואות גדולות.

לכן הבחירה הנכונה ביותר תהיה הבחירה המתאימה לפרמטרים שלכם – מבחינת כמות הכסף שאתם מעוניינים להשקיע, כמות הבירוקרטיה שאתם מוכנים לסבול והסיכון שאתם מוכנים לקחת. כך או כך – מומלץ לבחור באופציה שמעניינת אתכם ושאתם מרגישים עמה בנוח. בשני המקרים, חשוב מאד לבדוק את השוק היטב לפני ההשקעה.

בית דו משפחתי

אולי יעניין אותך גם