חיפוש

מיתוג עסקי – למה מומלץ להשקיע בכך?

חשיפה, מוניטין ולקוחות זה מה שכל עסק מתחיל צריך.

גם בהנחה שהעסק עונה על היבטים אלו הוא יצטרך לשמר את הלקוחות ולייצר יתרון תחרותי – בכל זה עוסק המיתוג העסקי.

המאמר יפרט מדוע מומלץ להשקיע בכך.

 

להגדיר את העסק ללקוחות

אחת הסיבות למיתוג עסקי היא הצורך להגדיר את העסק בעיני הצרכנים ובהשוואה לעסקים אחרים מאותו התחום. כלומר, להציג את העסק ללקוחות פוטנציאליים באור חיובי על מנת להביא אותם להיות הלקוחות הפעילים בעסק או כדי להגדיל את מעגל הלקוחות ובכך גם להגדיל את המכירות של העסק. בעבר כאשר אדם פתח עסק הוא חילק ללקוחות פוטנציאליים את כרטיסי הביקור שלו, פרסם פליירים לתיבות הדואר והתפרסם מפה לאוזן. כיום כדי שיכירו את העסק צריך לבלוט ברשתות החברתיות, להקים אתר או לפתוח דף עסקי ולשווק את העסק באינטרנט בנוסף לכרטיסי הביקור והניירת המשרדית הממותגת.

 

להיות בתודעה של הציבור

מיתוג עסקי לא רק עוסק בחשיפה אלא גם בהטמעה. כלומר, לא מספיק שהעסק יהיה חשוף ויכירו אותו, אלא גם צריך להיות בעל מוניטין. נניח ומדובר על עסק מוכר באזור בו הוא נמצא וכל מי שמתגורר באזור מכיר אותו, הוא עדיין לא בהכרח צבר מוניטין מחוץ לאזור בו הוא עובד. כדי להגדיל את מעגל הלקוחות חשוב לקבל הכרה נרחבת יותר. המוניטין הוא למעשה המותג וכאשר הוא מוכר וידוע כולם מדברים באותה השפה ויודעים על מה מדובר. כלומר, המיתוג הוא זה העושה רושם על הלקוחות וכאשר הרושם טוב גם המוניטין של העסק גדל.

 

מדוע מומלץ לבצע מיתוג עסקי מקצועי?

ראשית, למיתוג עסקי מקצועי ישנה יכולת לאמוד את השוק, את המתחרים ולהיות ערוך לשינויים צפויים או לא צפויים שמשפיעים על העסק. כאשר המותג יושב היטב בתודעה הציבורית, הטלטלות שקורות בעקבות השינויים יהיו קלות יותר מעסק שאינו ממותג באופן מקצועי. שנית, לא צריך ליהנות רק מלקוחות הנאמנים לעסק, אלא גם להשיג את הלקוחות של המתחרים שלא בחרו בעסק שלכם מכיוון שהמיתוג העסקי של המתחרים שלכם הביא לתוצאות טובות יותר.

 

כיצד בוחרים במיתוג עסקי מקצועי?

כאשר בוחרים בחברה איכותית למיתוג עסקי בראש ובראשונה מאפיינים את העסק ומטרותיו. החברה המקצועית צריכה לתפור לעסק שלכם את המיתוג על פי התאמה אישית. לא מתייחסים לכל העסקים באותה צורה מכיוון שמיתוג של עסק אחד לא מתאים למשנהו. המטרה של המיתוג המקצועי היא לבדל את העסק ולתרום להצלחתו באמצעות מיתוג וכלים שיגשימו את החזון והמטרות של העסק. אחת מהחברות למיתוג עסקי המובילות בשוק היא
genesis באמצעותה ניתן להגשים את החלום של העסק ולהצעיד אותו קדימה. הבחירה בחברה זו או אחרת צריכה להיות בהתאם למקצועיות, לאמינות ולניסיון שהחברה צברה על מנת שהמיתוג העסקי יהיה יעיל לעסק שלכם.

 

זכוכית מגדלת וכסף

אולי יעניין אותך גם