חיפוש
חיפוש

מיסי החובה שיש לשים לב אליהם בהשקעות בארצות הברית

התפתחות להשקעות בשווקי העולם ובארצות הברית בפרט פותחות את המשקיע לשוק גדול ובהתאם גם אופציה לתשואה גבוהה.
אך השקעות בארצות הברית, כמו כל השקעות חייבות במס משתנה בהתאם למדינה, מה הם מיסי החובה והאם בכלל שווה להשקיע בארצות הברית?
רשויות המס האמריקאיות כנראה מאוד זרות לכם לעומת רשויות המס בישראל. בעצם כמעט כל משקיע, אפילו אם הוא מתחיל, יודע מה הם המסים על רווחי הון בישראל וגם מה הם המסים על השקעות נדל"ן או נכסים כאלה ואחרים. כאשר מדובר ברשויות המס האמריקאיות ישנם מסים שונים אשר כדאי מאוד לשים לב אליהם לפני שקופצים על השקעות הנראות כמניבות תשואה גבוהה אשר בפועל תהיה נמוכה יותר לאחר מיסי החובה האמריקאיים.

מס פדראלי, עירוני ומדינתי

מס זה הוא מס חובה אשר גורף לכל השקעת נדל"ן בארצות הברית. זה ודאי המס הראשון אשר תתחשבו בו כאשר תשקלו השקעה מסוימת אך חשוב לזכור כי במקומות מסוימים בהם הנדל"ן שלכם יושב יתווסף לכם מס חובה אשר משולם לעירייה או למדינה הרלוונטית. גובה המסים משתנה בהתאם לסוג הנכס ולזמן האחזקה בו כך שבפועל יכול לא להיות גבוה כל כך למרות שמשלב שלושה מסים שונים.

אמנת מס בין מס אמריקאי למס ישראלי

מכיוון שאתם אזרחים ישראלים אשר עושים עסקים או משקיעים בארצות הברית אתם צפויים לשלם כפל במסים, הן מול מדינת ישראל והן מול ארצות הברית. על מנת למנוע כפילות זאת ישנו הסכם אמנה בין רשות המסים הישראלית לרשות המסים האמריקאית כך תהיה הפחתה במסים על מנת להקל על המשקיע.

חברה או משקיע זר

לעיתים, בהשקעה בנדל"ן בארצות הברית יהיה לכם פחות מס אם תצרפו שותף או תשתמשו במשקיע זר אשר יתווך את ההשקעה שלכם מול ארצות הברית. במקרים מסוימים המס על ההשקעה שלכם יפחת בהתאם ולמרות שתאבדו את העצמאות שלכם בהשקעה תקבלו תשואה גדולה יותר בגלל הירידה במס.

מס על חשבון שכירות

באם החלטתם להשקיע בנדל"ן בארצות הברית יש לכם שתי אפשרויות להמשך אחזקה בנכס – השכרתו לדיירים אמריקאים או מכירתו בעתיד על מנת להרוויח כסף על המכירה. במקרה שתחליטו לשכן דיירים בשכירות בבית שלכם, גם על תשלום השכירות שלהם תשלמו מס וזאת בהתאם לאופי הבעלות על הנכס, כפי שצוין לעיל.
מיסי החובה על השקעות בארצות הברית תלויות היכן הנכס ממוקם, כך שבערים ובמדינות מסוימות תשלמו מס נוסף על המס הפדראלי הכללי של ארצות הברית. ישנה גם חשיבות לאופי הבעלות שלכם על הנכס, כך שבמקרים מסוימים עדיף לכם להיעזר בחברה אמריקאית, חברה זרה, אשר בעבור סוג אחזקה זה תשלמו פחות.

 

אולי יעניין אותך גם