חיפוש

מה כדאי לכם לדעת על החזרי מס בעידן המודרני?

כולנו משלמים מיסים רבים במדינה וזה נכון בין אם אנחנו עובדים בתור עצמאים ובין אם אנחנו עובדים בתור שכירים. ההבדל היחיד הוא שבדרך כלל עצמאים קצת יותר מודעים לעניין הזה, פשוט כי יש להם רואה חשבון שמפרט באוזניהם על הדברים. מה שבטוח זה שלא כולנו מודעים לכך שמידי פעם מגיעים לנו גם החזרי מס, כי מי אמר שאנחנו צריכים לעבוד כל כך קשה ועוד לשלם מיסים גבוהים מידי? עם זאת, זה עלול לקרות לכולנו, בין אם זה בגלל שמשהו השתנה במצב שלנו ולא דיווחנו עליו ובין אם זה בגלל שלא ידענו שאנחנו שייכים לקבוצה שמגיעות לה הקלות שונות. לכן ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם בנושא הזה היא פשוט לבדוק האם גם לכם, כמו ללא מעט אנשים אחרים בישראל, מגיעים החזרי מס, כי למה שלא תדרשו את מה שמגיע לכם?

האם בגלל פיטורים תוכלו לקבל החזרי מס?

תשלומי המיסים בישראל עובדים בצורה יחסית פשוטה וקבועה. אנחנו משלמים את המיסים החודשיים ופעם בשנה מתקזזים עם מס הכנסה כדי לראות האם אנחנו חייבים לו משהו או שמגיעים לנו החזרי מס בגלל סיבות כאלה ואחרות. לכן, במידה ובשנה האחרונה פוטרתם מהעבודה שלכם והייתם כמה חודשים בבית בלי שהרווחתם משכורת, נשאלת השאלה: האם עליכם לשלם את אותו גובה של מס? הרי עכשיו, כאשר אתם מפוטרים ולא עובדים, למעשה ההכנסה שלכם השתנתה ולכן הדבר הטבעי הוא שתשלמו גם פחות מיסים. זה נכון לא רק במקרה של פיטורים אלא גם במקרה של מחלה, הארכת חופשת לידה או אינספור מקרים אחרים. לכן במצבים כאלה, שבהם משהו בהכנסה שלנו השתנה לאורך השנה, כדאי יהיה לבדוק את הדברים לעומק. כך תגלו האם גם אתם יכולים להגיש בקשה להחזרי מס, כי מה פתאום שתוותרו על כך?

האם הגשת הבקשה מורכבת?

אם גם אתם שייכים לאותם האנשים שכל מה שקשור למיסים מטריד ומלחיץ אותם, כדאי שתדעו: היום ההגשה לבקשת החזרי מס הרבה יותר פשוטה מאשר בעבר. ראשית, דרך האינטרנט תוכלו לקרוא את כל המידע הדרוש לכם בנושא הזה, כך שתוכלו להבין איפה אתם עומדים ומה באמת מגיע לכם. שנית, אפשר להוריד את הטפסים שצריך להגיש לבקשות השונות ישירות אונליין ובנוסף, יש גם חברות מקצועיות שיכולות ללוות אתכם בתהליך הזה. אומנם לא תמיד מדובר על סכומים מאוד גבוהים אבל אפילו אם זה בסך הכול כמה אלפי שקלים, עדיף שתדרשו אותם. קחו בחשבון שאם יש לכם דילמות או שאתם לא יודעים כיצד לקדם את העניינים שלכם, עדיף יהיה לפנות אל חברה מקצועית שזו המומחיות שלה. כך תוכלו להבטיח שיש מי שדואג לקדם את האינטרסים שלכם ובסופו של דבר תקבלו את החזרי המס שלהם אתם זכאים.

אולי יעניין אותך גם