חיפוש

מה ההבדל בין ניהול נכס מסחרי לבין ניהול נכס למגורים

השקעות נדל"ן הן מאפיקי ההשקעה הרווחיים ביותר. בשנים האחרונות ישנה פריחה בתחום של ניהול נכסים עם הכניסה של חברות נוספות לשוק, הן בתחום הנכסים המסחריים והן לתחום הנכסים למגורים. תחום הניהול של נכסי מסחר נחשב לוותיק יותר בישראל וניהול נכסי מגורים נעשה נפוץ בעיקר בתקופה האחרונה. במאמר זה נרחיב לגבי תפקידן של חברות הניהול ונתמקד בהבדלים בין סוגי הנכסים השונים.

 

ניהול נכס מסחרי

מרכז מסחריים פועלים במגוון של מודלים עסקיים וסוגי בעלות כאשר במרבית המקרים המטרה העסקית היא שהמבנה ישמש כנכס מניב למי שהשקיע בו. על מנת להפיק תשואה גבוהה מנכסים מסחריים יש לנהל אותום בצורה נכונה וכאן בא לידי ביטוי חברת הניהול. להרחבה לגבי סל השירותים ומגוון האפשרויות השונות, ראו כאן באתר חברת השתתפויות בנכסים לניהול נכסים.

 

אחזקה מאחורי הקלעים

החברות השונות מציעות מגוון שירותים תחת קורת גג אחת לרבות שירותי אחזקה, השכרה וניהול. את שירותי האחזקה והניהול צריך להתאים ספציפית לאופי הנכס ולסוג הפעילות העסקית בו. בניהול מרכזים מסחריים פעילים, יש צורך שחברת הניהול תבצע את התחזוקה השוטפת של כלל מערכת הנכס באופן שאינו פוגע בתנועת הלקוחות ובפעילות העסקית.

 

ניהול נכס למגורים

אם בעבר מרבית הדירות להשכרה נוהלו על ידי בעלי הנכסים עצמם הרי שכיום הדבר משתנה. חברות ניהול שכבר פעלו בתחום המסחרי וחברות ניהול חדשות החלו לפעול בתחום של דירות להשכרה. החברות הללו מאפשרות לבעלי הדירות לקבל את התשואות על ההשקעה בנכס מבלי להתעסק בכל האספקטים הניהוליים בתמורת לעמלה קבועה.

החברה היא שדואגת לרישום של השוכרים בעירייה ובחברת החשמל והיא שנמצאת  בקשר עם השוכרים לאורך כל תקופת ההשכרה. חברת הניהול דואגת שהנכס יישמר במצב תקין, תוך שימוש באנשי מקצוע איכותיים לתיקונים חיוניים וטיפולים שוטפים.

 

אופי השימוש בנכסים השונים

חברת הניהול היא שלוקחת אחריות על הכנת הדירה, מציאת שוכר, ניהול שוטף של הדירה, ניהול תקלות ותיקונים וגביית תשלומי השכירות במועדם. הן בניהול נכסים מסחריים והן בניהול נכסי מגורים, חברת הניהול אחראית על השיווק, הניהול, הגבייה והאחזקה וההבדלים בין סוגי הניהול נובעים מהשוני באפייני הנכסים ובאופן של השימוש בהם.

 

דיירים בעיתיים

אם בניהול נכסים מסחריים ניתן לראות שאיפה להשכרה ארוכת טווח של הנכסים הרי שבנכסי מגורים לרוב מדובר על חוזים קצרים יותר. כאשר מדובר על ניהול נכסים למגורים חברת הניהול צריכה לדעת להתמודד עם שוכרים סרבני תשלום או פינוי,  דבר שמורכב יותר מאשר בנדל"ן מסחרי בגלל ההגנות שהחוק מעניק לשוכרים. הדבר נעשה במיון קפדני ובדרישת ערובות שונות.

 

סיכום ניהול נכסים

לסיכום הנושא, במאמר זה הרחבנו לגבי ההבדל שבניהול נכסים מסחריים לניהול נכסים למגורים. כפי שציינו, בעבר נדל"ן להשכרה נוהל לרוב ע"י בעלי הנכסים עצמם ורק בשנים האחרונות רבים מגלים את היתרונות של העברת הנכס לניהול של חברה חיצונית המתמחה בכך. כפי שציינו, ההבדלים נובעים עקב השוני  באופני השימוש בנכס ובמאפייני השוכרים וצורכיהם.

בית ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם