חיפוש
חיפוש

מהן העלויות של משרדים להשכרה במרכז

על אף העבודה מהבית בתקופת הקורונה נראה שעבודה במשרדים לא הולכת לשום מקום. היום יותר מתמיד עסקים זקוקים לחללי עבודה מצוידים היטב המאפשרים לעובדים לבצע את העבודה בצורה יעילה ונוחה. מהן עלויות השכרת משרד במרכז, ומה חשוב לדעת לפני שסוגרים חוזה? קראו עוד במאמר זה על נכסי נדל"ן מסחרי מניבים.

 

מהן עלויות השכרת משרדים במרכז?

המרכז הוא אזור הביקוש לנדל"ן בארץ, ובוודאי כאשר מדובר בנדל"ן מסחרי. עם זאת מטבע הדברים מחירי משרדים להשכרה אינם שווים בכל המרכז כאשר ישנם אזורים עם ביקוש גבוה לעומת אזורים בהם מחירי השכירות יהיו נמוכים יותר. באופן כללי מחירי שכירות נדל"ן מסחרי במרכז נעים בין 50 ל-130 ש"ח למ"ר. אזורי הביקוש הם תל אביב סיטי (אזור רוטשילד), הבורסה ברמת גן, הרצליה וכדומה.

כמובן שלא רק המיקום קובע את מחיר השכירות. ישנם גורמים נוספים כגון גם המשרדים נמצאים בבניינים ישנים, חדשים, מגדלי משרדים וכדומה.

 

עלויות נוספות בהשכרת המשרד

מלבד מחיר השכירות לרוב הסכמי שכירות כוללים עלויות נוספות שיש לשלם מדי חודש למשך תקופת ההסכם. עלויות אלו יכולות להיחשב כדמי ניהול שאתם משלמים לבעלי הבניין שמתחזק אותו עבורכם, או לחברת אחזקה שאתם או הבעלים של הבניין שוכרים לטובת העניין. כמו כן ישנן עלויות נוספות הקשורות לשגרת העבודה בבניין, כגון הוצאות חניה, אבטחה ושמירה, ביטוחים, מיזוג אוויר, חשמל ועוד.

 

שימו לב למאפייני המשרד

את המשרד לא בוחרים רק לפי העלויות (למרות שבהחלט מדובר בגורם המצמצם אפשרויות). יש לשים לב היטב למאפייני המשרד ולראות האם הם מתאימים לעסק שלכם: מהו גודל המשרד, והאם הוא יספיק לכמות העובדים הצפויה לעסק? במידה והעסק שלכם מקבל לקוחות באופן פרונטלי, האם המשרד גדול מספיק כדי להכיל לקוחות גם אם תתרחבו? מהי החלוקה הפנימית של המשרד והאם היא מתאימה לכם? האם תידרשו לבצע שיפוצים לפני שתכנסו לבניין או שניתן לעבוד יום אחרי תחילת החוזה?

בנוגע לגודל המשרד, כאשר אתם מקבלים את נתוני גודל המשרד בדקו אם מדובר בנתון נטו או ברוטו – שלמשל סופר את שטח הקירות החיצוניים והפנימיים. ההבדל בין נטו לברוטו יכול להיות מאוד משמעותי.

 

שירותים נוספים שהמתחם מציע

מתחמי תעסוקה רבים מציעים לעסקים בשטחם שירותים נוספים כחלק מהחוזה. שירותים אלו והעלויות הכרוכות בהם עשויים להשפיע מאוד על כדאיות העסקה לכאן ולכאן. שירותים אלו יכולים לכלול הסעדה, הסעות, תפעול חנייה ועוד. הקפידו לבחון את כל פרטי השירותים הנוספים, כמה הם אטרקטיביים עבורכם וכמה אתם משלמים בגינם. מי שמתעלם מעלויות אלו עלול למצוא את עצמו משלם מחיר גבוה בהרבה משהתכוון ללא סיבה.

 

נקודות נוספות שיש לבדוק לפני שחותמים חוזה

  • כמה מקומות חנייה יש בחניון?
  • מהן עלויות הטיפול במעליות?
  • מהן עלויות שירותי הניקיון, האבטחה והאחזקה?
  • האם המקום נגיש לא רק לעובדים אלא גם ללקוחות?

כסף ובית

 

אולי יעניין אותך גם