חיפוש

מהו תכנון פרישה – ומתי כדאי לבצע אותו

לאופן בו תתנהלו בתהליך הפרישה לגמלאות יש חשיבות פיננסית רבה.

בעת הפרישה לגמלאות אנו עוברים משנות עבודה ארוכות וקשות, להנאה וחופש.

כדי למקסם את התועלת הפיננסית שתוכלו לקבל מוטב לבצע תכנון פרישה איכותי.

במאמר זה נציג את השיקולים שעליכם לקחת בחשבון, ואת הנקודות המרכזיות שעליכם לשקול.

 

מתי מתחילים

למועד תחילת ביצוע תכנון הפרישה ישנה חשיבות רבה לאיכותו. נרצה להתחיל  לתכנן את הפרישה מוקדם ככל הניתן, אף לפני גיל 30, כך שכאשר יגיע רגע הפרישה יהיו בידינו כל המסמכים הנדרשים ונבצע בדיקות מס מתאימות אשר יבטיחו שנקבל את כל אשר מגיע לנו.

נרצה להימנע ממצב כמו אי תשלום מס על העסקה, כך שבחלוף הזמן גודל המס יגדל. נרצה להימנע גם ממצב בו נהיה זכאים לפיצוי כספי ממס הכנסה ונפספס זאת ולא נדרוש את אשר מגיע לנו. ככל שנתחיל יותר מוקדם, נוכל לוודא שכל תהליכי המס שלנו מתנהלים כראוי ושאין לנו חובות או זכויות אשר לא מומשו וכך נשפר את מצבינו הפיננסי.

 

עשו שיעורי בית 

בצעו מחקר מקיף של כל הזכויות המגיעות לכם בעת הפרישה. ערכו בנייה של תקציב הכולל הכנסות והוצאות שוטפות ומזדמנות. בנוסף, למדו אילו מסמכים וטפסים עליכם להגיש לגופים השונים על מנת להנות מההטבות להן אתם זכאים. הגורמים מולם אתם צפויים להתנהל הם רשויות המס, ביטוח לאומי, ומקומות העבודה שלכם לאורך השנים.

 

היוועצו בגורמי מקצוע

על אף שניתן לרכז את כללי המפתח לביצוע תכנון פרישה מיטבי דרך האינטרנט, מומלץ להיוועץ גם בגורמי מקצוע. הליך תכנון הפרישה שיבוצע בצורה היעילה ביותר, צריך להיות כרוך בהתחשבות בקשיים ובאילוצים של כל אדם באופן פרטני. בשל כך, עשוי להיות קשה עד בלתי אפשרי לעשות זאת באופן עצמאי.

 

הישארו עם היד על הדופק

כאשר מתחילים את תכנון הפרישה, במהלך השנים עשויים לחול שינויים רבים ועליכם להיערך אליהם בהתאם. השינויים הללו עשויים לכלול פיטורים, שינוי בלתי צפוי במצב הבריאותי, משבר כלכלי, ועוד. לכן רצוי לערוך ניהול סיכונים מקיף, המתחשב בגודל ההכנסה ובכספים הנזילים שברשותכם ביחס להוצאות שלכם.

 

זכרו את המטרה הסופית

אחד הדברים הקשים ביותר בביצוע תכנון פרישה איכותי הינה היכולת להתמיד ולהשקיע בתהליך התכנון לאורך זמן. כאשר מתחילים בשלב מוקדם כמומלץ, תכנון הפרישה עשוי להימשך זמן ממושך ולכן ההתמדה בתהליך קריטית להצלחתו. לכן עליכם לזכור תמיד את המטרה הסופית, הבטחת אורך חיים איכותי לאחר הגעה לגיל הפרישה.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את חשיבות תכנון הפרישה ואת הגורמים שראוי להתחשב בהם בתהליך התכנון. מקווים שבאמצעותן קיבלתם את הכלים המרכזיים להתחיל מוקדם ככל הניתן, ולהיוועץ בגורמי מקצוע שיבצעו תמיכה מקיפה ופרטנית במידת הצורך. כל שנותר הוא לאחל לכם הצלחה.

 

אולי יעניין אותך גם