חיפוש
חיפוש

מדריך מקוצר לתביעת ביטוח חיים

תביעה מול חברת ביטוח היא הליך ארוך ומפרך. כשמדובר בביטוח חיים, אתם צריכים לאסוף את פרטי הנפטר, החולה או הנכה, ולהציג אותם לחברת הביטוח. הצגה לא נכונה של הפרטים יכולה להוביל לכשל בתביעה ועל כן, ישנה חשיבות רבה לדרך בה תטפלו בתביעה אל מול הביטוח. במאמר זה נציג לכם מה מטרת ביטוח החיים, כיצד לתבוע בצורה הנכונה ביותר וממה כדאי לכם להיזהר.

 

מהו ביטוח חיים?

מטרתו של ביטוח החיים היא להגן עלינו, או על היקרים לנו, מפני מקרים של נכויות, מחלות קשות, קשיים כלכליים לאחר מוות ועוד. אלו הם מקרים, בהם נעשה שינוי קיצוני באורח חיי המשפחה, שפוגע בהכנסות של משק הבית. ישנם סוגים שונים של ביטוחי חיים, חלקם משלבים מרכיבי חיסכון, חלקם מתייחסים למי שיצא לגמלאות ועוד. אך כלל ביטוחי החיים, הם חוזה שנעשה בין המבוטח לחברה המבטחת, שמבטיח תשלומים מחברת הביטוח במצב שבו יש צורך להשתמש בפוליסה.

 

עורך דין – חשוב שיעמוד לצידכם

מדובר במדריך לתביעות שנעשות מול חברת הביטוח ועל כן, כמובן שנצטרך לציין את הצורך בעורך דין. חברות הביטוח, הן חברות ענק שמכילות מערך שלם של אנשי מכירות, מנהלים וכמובן, עורכי דין. על כן, בכל תביעה שנעשית אל מול חברת ביטוח, בין אם זה ביטוח חיים או הפעלה של ביטוח תאונות, אתם צריכים עורך דין לצידכם.

לא פשוט להתמודד עם צי של עורכי דין, שהמטרה שלו היא להוציא כמה שפחות כסף מצב הביטוח ולסייע לחברה לחסוך. לכן, אם אתם כבר לוקחים עורך דין לתביעות חברות ביטוח – קחו את עורכי הדין המקצועיים ביותר שתוכלו למצוא.

 

איך מתנהלת תביעה מול הביטוח?

האחריות של חברת הביטוח שלכם, תלויה בפוליסה שרכשתם. כמובן גם, בתנאים הספציפיים שמפורטים בה. השלב הראשון בתביעה יהיה לפנות לחברה המבטחת ולהגיש טפסי זהות של הנפטר או של הנפגע באירוע, בשילוב של טפסים המעידים ומציגים את התאונה שחלה, או את פטירת המבוטח.

הדיווח הראשון הוא קריטי, וניהול לא נכון שלו יכול להוביל להתנערות מצד חברת הביטוח, בדרכים שנציג בהמשך. אם מדובר בפטירה, נכות, או מחלה קשה, תצטרכו להעביר גם טופס של ויתור סודיות. לאחר מכן, תצטרכו לצרף טפסים מטעם הביטוח הלאומי ומכאן, לחכות לתשובות חברת הביטוח.

 

ממה כדאי להיזהר?

ישנם אקטים ידועים מצד חברות הביטוח, בניסיון להתנער מתביעות. הראשון, הוא האשמה באיחור תשלום הפרמיות או ביטול של חוזה המבוטח. ישנן פעמים בהן המבוטח איחר בתשלום הפוליסה, וזו הזדמנות מצוינת עבור חברת הביטוח לטעון כי הוא לא זכאי לקבל את הפוליסה.

ניסיון ההתנערות השני הוא הטלת ספק בקיומו של האירוע הביטוחי, על כן יש צורך להוכיח כי אכן מגיעה לכם הפוליסה, על ידי עדויות וטפסים רפואיים שמוכיחים את צידכם. ניסיון ההתנערות השלישי הוא טענות עבור המבוטח כי הוא הסתיר מידע רפואי ולכן, לא מגיעה לו הפוליסה.

ניסיון התנערות נוסף שמוכר כיום, הוא דחייה של תביעת הביטוח עקב טענת התיישנות, כיוון שתוך שלוש שנים מיום פטירת המבוטח, ביטוח החיים כבר חווה התיישנות ואינו תקף.

חברת ביטוח

אולי יעניין אותך גם