חיפוש
חיפוש

למה חשוב לבצע בדיקת איטום רצפות לפני שחותמים על חוזה לרכישת בית?

כאשר רוכשים נכס חדש, לרבות דירת מגורים, חשוב לבדוק מבעוד מועד שתפקוד הצנרת תקין ושהאיטום בבית תקין גם הוא.

אלו אמנם בדיקות שעשויות להישכח מזיכרונכם בתוך כל המולת מעבר הדירה, אך אלו בדיקות חשובות מאין כמוהן – שנועדו על מנת שתוכלו לחיות בדירה החדשה בצורה בטיחותית ונאותה.

 

מהי החשיבות של בדיקת איטום רצפות?

איטום רצפות מונע ממים לחלחל אל השטח שמתחת לרצפה – כתוצאה מהצטברות מי גשמים, הצפות מים או פיצוץ של הצנרת, וכך מונע רטיבות ונזילות. איטום לקוי של הרצפות בבית (או של חלקים אחרים בבית, כמו הגג והקירות למשל) עלול לגרום לכם להרגיש על בשרכם כל יום גשום, ולהציף את הבית שלכם לעיתים קרובות.

הנזק הכספי והנזק לרכוש שעלול להיגרם בכל הצפה כזאת הוא גבוה מאוד, ולכן מומלץ תמיד לוודא מראש שלנכס שקניתם ישנו איטום עמיד ומקצועי. על מנת לוודא זאת, תוכלו להיעזר בשירותיו של מאתר נזילות מקצועי, שיוכל לבדוק את איכות האיטום בבית ולבצע איטום איכותי ובטוח במידת הצורך.

 

מה כוללת בדיקת איטום?

בדיקת איטום רצפה נועדה, כאמור, על מנת לוודא שהרצפה שלכם מוגנת פני חלחול מים אל מתחת לשטח הרצפה, שיכולים ליצור רטיבות, עובש ונזילות. את בדיקת איטום הרצפה מבצע מאתר נזילות מקצועי – שלו יש את הידע, המומחיות, הניסיון והמכשור המתאים על מנת לבצע את הבדיקה בצורה יעילה ואיכותית.

בדיקת איטום רצפה כוללת, בין היתר, שימוש במצלמה טרמית – שיכולה להבחין בין הבדלי טמפרטורות באלמנט הנבדק, וכך לראות האם יש חללים בין השכבות התחתונות של האיטום והאם ישנה רטיבות מתחת לרצפות.

היתרון בבדיקה מסוג זה הוא שאין צורך בהרמת הרצפות על מנת לאתר את הרטיבות או כדי לאבחן האם קיימת בעיה באיטום. את הבדיקה מבצע מאתר הנזילות באמצעות מכשירים בעלי טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת, שמאפשרת לו לגלות האם ישנה נזילה ואת המיקום המדויק שלה – ללא גרימת הרס למבנה או לרכוש שבבית.

 

מה כדאי לדעת במידה ובבדיקה מתגלה צורך באיטום מחדש?

אם האיטום הנוכחי של הרצפות בבית לא מספיק טוב או שיש בו חריצים – בעל המקצוע יבצע עבורכם איטום מחדש. ישנן מספר דרכים לבצע איטום מחדש, והדרך שתיבחר תלויה באיכות האיטום הקיים ובצורך שבעל המקצוע רואה.

הדרך האיכותית והמקצועית ביותר היא לפרק את הריצוף הקיים, לבצע איטום מחדש באופן יסודי ולרצף מחדש. כך תוכלו להיות בטוחים שהאיטום יחזיק לטווח ארוך, אך זו פעולה יקרה שדורשת עבודות תשתית רבות. אופציה נוספת היא איטום שמתבצע על גבי הריצוף הקיים – כך ניתן לחסוך את העלויות והעבודות הרבות, אך זהו פתרון זמני בלבד, שלא נותן מענה רחב ואיכותי לרטיבות שנמצאת מתחת לריצוף הישן.

 

בית פרטי

אולי יעניין אותך גם