חיפוש
חיפוש

למה המחיר של דירות מכונס נכסים נמוך יותר ואיך אפשר ליעל זאת להשקעה

דירות מכונס הן בעלות ערך שונה וכן הדרך לקנות אותם משתנה מאשר דירה רגילה.

מהן דירות מכונס? למה המחיר שלהן נמוך יותר מאשר של דירות רגילות? והאם כדאי לכם ליעל עובדה זו להשקעה לטווח ארוך? על כך ועוד מוזמנים

ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה זו דירה מכונס נכסים?

ראשית כל צריך להבין מה זה כונס נכסים. אדם שנקרא כונס נכסים הוא לרוב עורך דין או רואה חשבון במקצועו "הרגיל" והוא אחראי על נכס מסוים, בעקבות הרשאה שניתנה לו מבית המשפט או רשם של ההוצאה לפועל. נכס זה הוא כזה שהוחרם מהבעלים שלו בעקבות חובות שלא שילם כמו שצריך או במצב מסוים שיש להסדיר עניינים הקשורים במשפחה שהנכס הוא שלה. דירות כאלה נקראות דירות מכונס נכסים.

כונס נכסים חייב למכור את הנכס בזמן הכי מהר שאפשר ובמחיר גבוה בכדי שיוכל לפצות את הנושה מבחינה כספית. הכונס בעל הרשאה לנהל את כל מה שקשור לדירה ותפקידו הוא למכור אותה. כמו כן, הוא מקבל את ההוראות מרשם ההוצאה לפועל ומחויב לעמוד בהן. על האדם שהדירה הייתה בבעלותו לספק את כל המידע הנוגע לנכס לכונס מבלי לעשות בעיות בנידון וכן לספק מסמכים בנושא.

 

באילו מצבים דירה הופכת להיות של כונס?

כפי שציינו המצבים יכולים להיות קשורים למצב הכספי של בעל הנכס או עניינים משפחתיים. כאשר לדוגמא בעל הדירה לא עומד בחובות ומשלם אותם בזמן, למשל משכנתא, או כשהוא נמצא במצב של פשיטת רגל ולכן לא יכול לשלם את הסכום הנדרש. מצבים שונים קשורים במצב של עניינים משפחתיים כמו למשל כשיש אי הסכמה בין היורשים שקיבלו את הנכס בירושה ועוד.

 

מחיר נמוך בשוק

לדירות מכונס נכסים יש בדרך כלל מחיר נמוך יותר משאר הדירות הרגילות בשוק. זאת בשל העובדה שהדברים נעשים בצורה מבוקרת וחוקית, כאשר תהליך הקנייה הוא דרך משרד תיווך של נכסים וכן, ניתן לקבל דו"ח משמאי שמראה מה המחיר הנדרש לדירה. באופן זה תוכלו לדעת שלא רימו אתכם וכך כנראה תקבלו מחירים נוחים ונמוכים יותר מדירות עליהן הן פיקוח כזה.

 

דירה להשקעה

דירה מכונס נכסים היא אופציה טובה להשקעה. חשבו על כך שתשלמו מינימום ותוכלו להרוויח עליה מקסימום. בין אם תשכירו את הדירה או תמכרו, המחיר שלה יוכל להיות נתון להחלטתכם בין היתר.

 

בסיכומו של דבר

דירות מכונס נכסים מנוהלות על ידי עורך דין או רואה חשבון והוא אחראי למכור אותן. לרוב הן נמכרות במחיר זול יותר מאשר שאר הדירות בשוק, כיוון והדברים נעשים בצורה מפוקחת ומסודרת. לכן, כדאי לקנות דירות מסוג זה ואף לרכוש אותן בשביל השקעה, בין אם תשכירו אותן ובין אם תמכרו אותן מחיר גבוה יותר בהמשך.

מטבעות ובית

 

אולי יעניין אותך גם