חיפוש
חיפוש

כמה זמן לוקח תהליך בדק בית לדירה חדשה ויד שנייה

הגעתם למעמד המיוחל של קבלת הדירה שלה חיכיתם זמן רב.

עם זאת, אל תתנו להתרגשות לערפל את הריכוז שלכם, כי לפניכם תהליך בדק בית – תנאי חובה לקבלת הדירה.

בדק הבית יקבע אם הדירה עומדת בסטנדרטים התקינים וראויה למגורים.

לעיתים מדובר בתהליך מורכב.

 

מהו בדק בית?

בדק בית משמש בעצם כמעין תעודת אחריות מטעם הקבלן על תוצאות הבנייה, על רמת הגימור שלה וכן הלאה. הדירה אמנם חדשה למדי והכל נראה נקי מסודר ותקין, אך בהתחשב בעובדה שהגעתם למעמד מיוחל זה, והשקעתם סכומים אדירים, שנים רבות ואנרגיה על מנת להיכנס לדירתכם החדשה, יש לוודא כי אין ליקויי בנייה כאלה ואחרים המתגלים בשלב כזה או אחר לאחר הכניסה לדירה.

 

בדק בית לדירה חדשה

הזמן הנדרש כאשר אנו מתחילים תהליך בדק בית לדירה חדשה מקבלן, מחולק על פי חוק לתקופות. במהלך תקופות של בדק בית, הקבלן ממנו נרכשה הדירה בעצם מחויב לטפל בכל ליקוי או אי סדר בדירה או בבניין במסגרת הזמן הקבועה בחוק. תקופת בדק הבית תתחיל מרגע מסירת המפתח לדירה על ידי הקבלן, ועשויה להסתיים עד שבע שנים מרגע המסירה. אם לדוגמה, מדובר בליקויים במסגרות אלומיניום, נגרות או חיפויי קיר, מוגדרת תקופת בדק הבית לעד כשנתיים. כשלים במערכות אינסטלציה כמו צנרות, מרזבים או איטום קירות או תקרות, יאריך את תקופת הבדק לעד ארבע שנים וליקויים בחיפויי חוץ כמו התקלפות או התפוררות המסכנות את המבנה, יביאו את התקופה לעד שבע שנים.

 

חשיבות בדק בית לדירה חדשה

על פניו ניתן לטעות ולחשוב שבדק בית לדירה חדשה הוא תהליך מיותר, אך תקדימים מצערים מן העבר כבר הוכיחו שליקויי בנייה במדינת ישראל הם דבר שבשגרה, ולכן חובה לתת לאנשי מקצוע מנוסים לבחון את הנכס לעומק, בין אם מדובר בדירה חדשה מקבלן או אם מדובר בתהליך בדק בית לדירה יד שנייה.

 

בדק בית לדירה יד שנייה

בדק הבית לדירה יד שנייה הוא תהליך הנשמע לנו טבעי יותר. בהתחשב בעובדה שהנכס בו אנו מעוניינים כבר שימש למגורים והבניין אינו חדש, חובה לבדוק אותו לעומק, כפי שלא היינו רוכשים רכב מיד שנייה מבלי לקרוא את ספר הטיפולים או לברר פרטים חיוניים. יתרון משמעותי בבדק בית לדירה יד שנייה הוא שגילוי ליקויים בהם לא ניתן לטפל, או כאלה שאתם מחליטים לחיות לצידם, עשויים להוריד את מחיר הנכס ההתחלתי ולסייע במשא ומתן. יש לדאוג שיתבצע בדק בית מרגע ההתעניינות בנכס. בהתחשב בעובדה שהליך קנייתו עשוי לקחת מספר חודשים, פנייה לחברת בדק בית שתבצע בדיקה מעמיקה בבניין ובדירה עצמה, תעניק לכם ראש שקט ותתרום כמובן בשולחן המשא ומתן לאור תוצאות הבדיקה.

 

אין לוותר על בדק בית

המסקנה ברורה מעל כל ספק: בין אם מדובר בנכס יד שנייה או חדש מקבלן, אין לוותר על בדק בית. חברות בדק בית רבות מציעות בדיקה מקיפה ונרחבת בכל מרכיבי הדירה, מחיפויי קיר ועד הצנרת, על מנת לתת הערכה מדויקת ככל הניתן לגבי מצב הנכס. בדק הבית הוא מעוז ההגנה האחרון עבור אלו הרוכשים סוף סוף את דירת חייהם. חשוב לעשות את ההחלטות הנכונות בליווי בעלי מקצוע כדי לוודא רכישה בטוחה. יש לזכור שעל פי מומחים, מומלץ לבצע את בדק הבית לדירה חדשה כבר בשלב פרוטוקול המסירה הראשוני.

אישה עושה בדיקה

 

אולי יעניין אותך גם