חיפוש

כיצד מבצעים ניהול תזרים מזומנים?

כדי להתפרנס ולהתכלכל בכבוד צריכים לדעת לשמור על הכסף ולהתנהל איתו נכון. לא מעט אנשים מכניסים שכר יפה, אך בסופו של דבר, הם לא יודעים להתנהל נכון כלכלית וכך הם מוצאים את עצמם מתקשים לגמור את החודש… ניהול תזרים מזומנים בצורה נכונה, מאפשר צמיחה פיננסית. 

 

איך מנהלים נכון תקציב משפחתי?

השלב הראשון לניהול תזרים מזומנים זה דווקא לזהות מה קורה בתחום הפיננסי ולזהות את הצורך בשינוי. גם כאשר אין בעיות חריגות ניתן להתייעל ולצמוח למקומות טובים יותר. בשלב זה כדאי למפות את כל ההכנסות ואת כל ההוצאות.

כיום ניתן להוריד קובץ אקסל להקלה על ניהול תזרים מזומנים. רכזו בטבלה את נתוני השכר, גובה ההכנסות החודשיות וההכנסות ממקורות נוספים. לאחר ריכוז כל נתוני ההכנסות, הגיע הזמן לעבור על ההוצאות ופשוט להתחיל למפות כל הוצאה בהתאם לסעיפים השונים. לצורך כך תצטרכו לנהל מעקב אחר ההוצאות, כמה הוצאתם על כל סעיף.

לאחר שיבוץ הנתונים יהיה ניתן להתחיל בחישובים. אחרי שתראו את הנתונים מול העיניים תוכלו לבדוק האם יש סעיף הוצאות בו ההוצאה היא מוגזמת? האם יש הוצאות שהן מיותרות ולא נצרכות? באיזה סעיף ניתן להצטמצם? כך כדאי לעבור מדבר לדבר ולראות מהם השינויים האפשריים.

תקציב משפחתי

הכנסות מול הוצאות

בסופו של דבר מטרה היא לאזן בין ההכנסות להוצאות. ההכנסות צריכות להיות גדולות יותר מההוצאות וכל עוד וזה לא קורה, תצטרכו למצוא דרך להגדיל את ההכנסה או להקטין את ההוצאה. המינוס בבנק הוא בלתי נמנע כאשר ההוצאות גבוהות מההכנסות.

 

למה כדאי לנהל תזרים מזומנים?

חשיבות רבה ישנה לניהול תזרים מזומנים. המעקב אחר ההוצאות וההכנסות מאפשר צמיחה כלכלית ויש למעקב מספר סיבות מובילות

  • חיסכון אפשרי –  רק מי שמתנהל נכון כלכלית יצליח לחסוך כסף לעתיד ולהשקיע באפשרויות השקעה שונות ומניבות.
  • שמירה על דירוג אשראי – משרד האוצר מנהל מערכת לדירוג אשראי בו נאגר מידע על כל בעל חשבון בנק בנוגע להתנהלותו הכלכלית. מי שלא מתנהל נכון כלכלית מדורג בציון נמוך וכך כאשר הוא מגיע לקחת משכנתא או כל הלוואה אחרת, הריבית מתומחרת לו במחיר גבוה.
  • התנהלות נכונה כלכלית – רק  באמצעות ניהול תזרים ומעקב שוטף ניתן להתנהל נכון כלכלית. יוקר המחיה מאמיר וכדי להצליח להתנהל נכון אין דרך להימנע ממעקב אחר הנתונים.

תזרים מזומנים

נעזרים במומחים בתחום

לא מעט אנשים מתקשים להתנהל נכון כלכלית והם זקוקים לליווי אישי מקצועי. בדיוק בשביל זה יש מומחים לכלכלת המשפחה, תפקידם להדריך ולכוון את הלקוחות לניהול תזרים מזומנים בצורה נכונה ויעילה. כיום ישנם כלי עזר רבים ברשת המסייעים בכך: אפליקציות שונות, טבלאות אקסל חינמיות, טבלאות לבניית תקציב ועוד. העזרים יכולים לסייע למי שיש לו ידע בעניין והוא רוצה לשנות. כאשר אין ידע והתמדה, כדאי לפנות לקבלת עזרה.

ניהול תזרים מזומנים

אולי יעניין אותך גם