חיפוש
חיפוש

טיפים לבניית תכנית עסקית

מזל טוב! אחרי שנים של עבודה כשכירים ותלות במעסיק שלכם, סוף כל סוף הגשמתם חלום ופתחתם עסק משלכם.

אחרי השמפנייה והסרט האדום, אחרי ביקור אצל רשויות המס בישראל ופגישה וביטוח לאומי, יש בידיכם עוסק פטור \ מורשה או חברה בע"מ.

למעשה זה לא משנה, בכל מקרה תצטרכו תכנית עסקית .

ואיך תבנו אותה טוב?  

תוכנית עסקית כוללת לא מעט דברים, וקשה ללמד את כל התורה על רגל אחת,

קבלו כמה טיפים מאתנו בנוגע לעל מה לשים דגש בבניית התוכנית.

אנחנו ממליצים להתמקד בשלושת החלקים הבאים:

1.תקציר מנהלים

2.תוכנית שיווקית

3.תוכנית ניהול פיננסי

 

עסקים רבים מדשדשים ולא מצליחים לשגשג, בגלל חוסר ידע באחד או יותר מהתחומים האלו. בשביל להיות בעל עסק מצליח, מתברר שצריך יותר מהבנה וידע בתחום העיסוק שלכם. מעבר לעסק עצמו, עליכם להבין את העסק לעומק- מה באמת אתם מוכרים, נדרש ידע מקיף הכולל ידע במכירות ובשיווק וניהול פיננסי עירני ומדוקדק.

 

1.תקציר מנהלים

הוא המסמך הראשון בתוכנית העסקית שלכם. מטרת התקציר להעניק סקירה מהירה ובהירה על המיזם – מה הוא? בפשטות, מה אתם מוכרים? זה צריך להיות ברור ולמשוך את מי שקורא אותה- לקוחות\מנהלים\משקיעים. כלומר, תקציר מנהלים צריך "לשכנע" את הקורא להמשיך את הקשר העסקי אתכם. התקציר צריך להיות תמציתי ובאורך של בערך 2 עמודים.

 

  1. שיווק

כדי להתכוונן לשיווק יעיל, תדמיינו בפרופטרוט- מי הם הלקוחות שלכם? מה הם מחפשים ולמה הם מצפים ממכם? לאחר שיש לכם תשובות על שאלות אלו, צרו את השפה השיווקית בה תפנו אל קהל היעד שלכם. שפה קלילה וצעירה- או רצינית ומכובדת? אין תשובה נכונה, תלוי למי אתם מוכרים.
לנושא השיווק יש מרכיב חיוני להצלחת העסק ולכן חיוני לאסוף כמה שיותר מידע אודות קהל היעד.

 

3. ולבסוף- תוכנית פיננסית

א.ב של ניהול עסק זה ניהול פיננסי נכון. הרי למעשה, זו מטרת העסק וזה המדד להצלחתו. הניהול צריך להשתקף בתכנית העסקית שלכם.
בתכנון אתם חייבים לוודא קודם כל, שההוצאות העתידיות בשום פנים לא עולות על ההכנסות העתידיות. עליכם לשבת ולעשות את החישוב. נכון, זה קשה לדעת, אבל תנסו להעריך את ההוצאות וההכנסות.

 

תקציב:

ראשית עליכם לכתוב את כל ההוצאות העתידיות, וכמה אתם משערים שתוציאו בכל קטגוריה. גם בניהול התקציב יהיה יעיל מאד להיעזר בבעל עסק דומה לשלכם, שהוא גם בעל נסיון. בנוסף להיות בעל עסק. ואם הוא בעל מידות טובות אז בכלל.

 

ניהול דוח רווח והפסד חודשי:

לראות כמה העסק הרוויח והפסיד כל חודש . יש מגוון אפליקציות או טבלאות אקסל, תבחרו את הדרך הכי נוחה לכם, העיקר שתעשו את זה. את הדוח יש לבחון כל חודש מול התקציב ולראות האם יש סטיית תקן וכמה היא משמעותית.

הענקנו לכם כמה טיפים בבניית תוכנית עסקית: אנחנו ממליצים להתמקד בהגדרת המוצר שלכם, קהל היעד והתוכנית העסקית. תוכלו להיעזר במשהו כמו דוגמא גם כן.
אלו טיפים שיעזרו לכם לבנו תכנית עסקית מוצלחת, ולנהל את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. תוכלו להיעזר בחברה לליווי עסקי שהם יבנו לכם תכנית עסקית. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!

 

שטרות

אולי יעניין אותך גם