חיפוש

השקעות נדל"ן בארה"ב – האם זה הזמן הנכון

נדל"ן הוא שוק מאוד אטרקטיבי למשקיעים רבים. מדובר בנכס שיכול גם לשמש אותך באופן אישי וגם להשיג לך רווחים רבים. בארה"ב הדבר תקף בדיוק כמו בארץ, וישראלים רבים נוהרים לרכוש דירות שם בתנאים נוחים, בצדק רב. בהתחשב בתנאים הנוכחיים ובעובדות בשטח בהחלט כדאי להשקיע בנדל"ן בארה"ב בתקופה הנוכחית. הנה מספר הסברים מדוע דווקא עכשיו כדאי להיכנס לתחום.

 

למה דווקא ארה"ב?

ארה"ב היא מדינה גדולה; אוכלוסייתה מונה נכון לשנת 2022 כמעט 330 מיליון בני אדם. כמו כן, היא בעלת שטח עצום, מה שמאפשר מגוון רחב מאוד של אפשרויות בכל מה שקשור לסוגי מגורים. יתר על כן, העובדה שהיא פדרציה שמורכבת מ-50 מדינות שונות, כל אחת עם חוקים משלה, מעניקה הזדמנויות רבות ומגוונות להיכנס לשוק הנדל"ן. רק צריך לעשות קצת מחקר מקדים בנושא מראש.

 

שאריות של המשבר של 2008

בשנת 2008 נוצר משבר כלכלי גדול שנבע במקור מתחום הנדל"ן האמריקאי, וגרם למיתון עמוק שנמשך שנים רבות בארה"ב ובעולם. היתרון בכך הוא שבעקבות זאת מחירי הדיור שם התרסקו לשפל חסר תקדים שלא נראה כמותו כבר עשורים. אמנם כבר עברו מספר שנים מאז, אבל מחירי הדיור עדיין נמוכים יחסית בקנה מידה עולמי, מה שהופך השקעות נדל"ן בארה"ב למזמינות מאוד.

 

עליית מחירים

יחד עם המחיר הנמוך, ניתן לראות מגמת עלייה מתמדת בביקוש לדיור בארה"ב. בימי הקורונה אמנם נוצר משבר כלכלי, אבל נראה שהביקוש לדיור רק הלך וגבר בכל מקרה. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022 מכירות הבתים בארה"ב עלו בכ-43%, בניגוד לציפיות. נתונים אלה מעידים שאכן יש ביקוש לדירות לרכישה, ושאכן כדאי להיכנס לשוק דווקא בתקופה הנוכחית.

 

יציאה ממשבר הקורונה

הקורונה מתחילה להראות סימנים של דעיכה וממשלות בעולם מתחילות בהדרגה להיכנס למצב של שגרה. כתוצאה מכך, המשבר מתחיל להתמתן ושוק העבודה מתחיל לצמוח מחדש. המשכורות עולות ומקומות עבודה נפתחים מחדש, מה שמעניק הכנסות לאוכלוסייה הכוללת. כתוצאה מכך, האזרחים יותר מסוגלים להרשות לעצמם לקנות בתים ולשכור דירות, מה שמגדיל את הכנסות מנכס.

 

שינויים תפיסתיים

המילניאלז (דור ה – Y) הם אלה שמכתיבים כרגע את הדרישות בשוק הדיור האמריקאי. התפיסה שלהם היא שונה ביותר בהשוואה לתפיסות של הדורות הקודמים, שכבר הצליחו לרכוש דירה ואינם מהווים אחוז נכבד מהשוק. המילניאלז כיום הם יותר ניידים ופחות מעוניינים לרכוש דירות ולהתחייב אליהן, אלא יותר מעוניינים לשכור. מצב זה יוצר הזדמנויות רבות להכנסות יחסית פסיביות וקבועות.

 

לסיכום

לאור הממצאים שהוצגו עד עכשיו, בהחלט ניתן לומר שכניסה לשוק הנדל"ן האמריקאי היא החלטה חכמה. יש מקום רב להרוויח סכומים נכבדים במסגרתו עקב השינויים הדרמטיים שמתרחשים כיום בחברה ובעולם. דווקא העובדה שיש משברים עולמיים הופכת אותו לשוק עם הזדמנויות רבות, בשילוב עם הלך הרוח של הצעירים כיום.

השקעה כספית

 

אולי יעניין אותך גם