חיפוש
חיפוש

5 שגיאות תמחור שרוב בעלי העסקים בארץ עושים

בעלי עסקים רבים, מפסידים אלפי שקלים בכל שנה בעקבות תמחור לקוי של המוצרים או השירותים שהם מוכרים. תמחור נכון של  ייקבע במידה מכרעת את רווחיות העסק שלכם. לפניכם, 5 השגיאות הנפוצות ביותר שבעלי עסקים בארץ עושים בתחום התמחור.

תמחור לקוי

תמחור לקוי של המוצר או השירות שאתם מוכרים, מעיד על התנהלות בסיסית שגויה. המחיר שאתם דורשים עבור המוצר או השירות שאתם מציעים למכירה, אמור לגלם מאפיינים רבים שאותם צריך לקחת בחשבון. תמחור מוצר נכון יקבע במידה רבה את הצלחת העסק: עסק א' מוכר את המוצר במאה שקלים, לעומת עסק ב' שמוכר את אותו מוצר בדיוק בשמונים שקלים. הבעיה מתחילה בכך שבית העסק השני, לא לוקח בחשבון הוצאות בלאי, החזרת מוצרים וכו'… וכאן מתחילה הבעיה.

5 השגיאות הנפוצות ביותר

ישנן שגיאות תמחור רבות שבעלי עסקים ברחבי הארץ והעולם נוהגים לעשות, אך יש 5 בולטות במיוחד שכמעט ומשותפות לכל העסקים. והרי הרשימה:

השגיאה הנפוצה ביותר היא התעלמות מהבלאי. בלאי נחשב לכל מוצר שהזמנתם ונהרס בדרך או בחנות (מסיבות כאלה ואחרות), לקוח שהחזיר מוצר שרכש והגיע בצורה שונה ממה שהוא תיאר, סחורה שנגנבה ועוד מגוון רחב של מקרים. כחלק מתמחור המוצר, עליכם לקחת בחשבון את הסבירות של בלאי במוצרים או בשירותים שאתם מוכרים – ולגלם זאת במודל התמחור.
השגיאה השנייה היא המחשבה "שלהיות זול יותר מהשכן יעשה אותי עשיר יותר". בגדול קו המחשבה הזה הוא נכון, אך עד גבול מסוים. אתם לא יכולים למכור מוצר בעשרה שקלים, אם עלות המוצר עבורכם היא 9 שקלים – גם אם השכן מולכם מוכר את אותו מוצר ב- 20 שקלים. הרווח שלכם ייהפך לשולי, ולא תוכלו לראות רווחים הולמים.
שגיאה נוספת היא תמחור זול מדי. כיצד אתם יכולים לדעת מתי מוצר מתומחר לא נכון? אם אתם לא שומעים את הלקוחות שלכם אומרים "המוצר הזה יקר לנו מדי" (או משהו בפורמט הזה). אם אתם שומעים משפטים כאלה ואחרים, סימן שביצעתם תמחור מוצר נכון.
שגיאה רביעית היא תמחור ללא התייחסות להנחות. כמעט כל בעל עסק בלי יוצא מן הכלל, עושה בתקופה כזה או אחרת הנחות. תמחור מוצר ללא התייחסות להנחה שאתם קובעים בחנות, מובילה אתכם במסלול ישיר להכנסה נמוכה עד הפסד. חשוב מאוד להתייחס להיקף ההנחה שאתם נותנים ולהגבילה בזמן.
שגיאה חמישית – תמחור ללא התייחסות להוצאות שוטפות. המכירות שלכם הן שיקבעו את הרווח החודשי שלכם. לכן כדאי לקחת בחשבון את ההוצאות השוטפות כגון: שכר עובדים, אחזקת מלאי, בלאי מוצרים הוצאות עבור תשתיות ועוד.

בעלי עסקים שהקפידו על הימנעות משגיאות תמחור, כגון המוזכרות לעיל הצליחו להעלות את העסק שלהם על מסלול ההצלחה. חברת אייל פז ייעוץ עסקי מתמחה התמחור מוצרים ושירותים ובמתן שירותי ייעוץ פיננסי להגדלת הרווחיות.

אולי יעניין אותך גם