חיפוש

מהם הפיצויים המגיעים לכם על תאונת עבודה

אין אדם בחייו שלא נפצע או נחבל לעיתים בצורה קשה במיוחד.

רבים אינם מודעים לכך שהם זכאים לפיצויים מהמדינה באם התאונה נקראת תאונת עבודה.

תפקידו של מאמר זה להסביר לכם מהי תאונת עבודה ולמנות את הפיצויים השונים שאתם יכולים לקבל במקרה שהתאונה מוכרת על ידי ביטוח לאומי.

מאמר זה יעזור לכם לעבור את התקופה הקשה בה אינכם מסוגלים לעבוד בגלל הפציעה.

 

נעים להכיר תאונת עבודה

הגדרת תאונת עבודה כפי שהיא מוכרת על ידי חוק ביטוח לאומי היא כזו. כל תאונה שארעה תוך כדי העבודה או בעת העבודה נחשבת כתאונת עבודה אצל מעביד או מטעמו .במידה ומדובר על עצמאיים תאונת עבודה תיחשב כזו שנגרמה עקב משלח ידו של העצמאי. רבים אינם יודעים כי ההגדרה מתייחסת גם אם הפגיעה קרתה כאשר אדם הגיע מהעבודה או חזר מהעבודה. עורך דין תאונות עבודה יוכל לעזור לכם לקבל את מלוא הפיצוי

 

3 השלבים לקביעת דרגת אחוזי נכות

רבים אינם יודעים כי דרגת אחוזי הנכות היא זו שתקבע את מידת הפיצויים שיקבלו  לשם כך עליהם לעבור 3 שלבים שיקבעו את דרגם אחוזי הנכות שלהם.

על מנת לקבל את דרגת אחוזי הנכות על נפגע העבודה לעבור מספר שלבים לעיתים מדובר בדרך קשה ומפרכת אך בסופה באם עומדים בתנאים יכולים לקבל קצבה משמעותית.

 

עמידה בתנאים של תאונת עבודה

על פי ההגדרה היבשה רק אדם שהיה בדרכו לעבודה או חזר ממנה או נפגע בעת היותו בעבודה רשאי להגיש תביעה לפיצויים במידה ואינכם עמדים בתנאים האלו אתם לא זכאים.

 

הגשת תביעה

לשם הגשת התביעה הראשונית לביטוח לאומי עליכם לאסוף את כל המסמכים שיש ברשותכם על הפגיעה שנפגעתם בעבודה כולל ביקור בבית החולים או במרפאה ולהגיש תביעה לדמי פגיעה בעבודה.

 

זימון לוועדה רפואית

לאחר שהתביעה שלכם מתקבלת אתם מוזמנים לוועדה רפואית. ועדה זו שבראשם עומדים רופאים המתמחים במדויק בפגיעה שבה נפגעתם יוכלו להעריך את אחוז נכות שתקבלו בסופו של דבר.

 

מהם הפיצויים להם אתם זכאים?

הפיצויים מתאונת בעבודה מתחלקים לשניים:
תשלום שאותו מקבל כל נפגע עבודה מהביטוח הלאומי

קצבה זו כוללת פיצוי כספי שיעזור לכלכלת משק הבית במשך שלושה חודשים למשך90  ימים זהו המפגש הראשוני שלכם אם הביטוח הלאומי. במשך תקופה זו רוב נפגעי עבודה מחלימים ואינם זקוקים לעוד תוספת.

 

אחוזי הנכות אלו הקובעים

9%  עד %19
אתם זכאים למענק חד פעמי מענק זה הוא בגובה של 75 אחוזים מהמשכורת שלכם.

%20 ומעלה
במידה ונקבעו לכם 20% ומעלה אתם זכאים לקבל קצבה חודשית מהוועדה, גם בעלי נכות צמיתה צריכים להגיע מידי פעם אל הוועדה לצורך דיון חוזר בעניינם. אדם שזכה לנכות של %8 ומטה לא זכאי לדבר.

לסיכום: מאמר זה מונה את הפיצויים השונים של נפגע עבודה נפגע העבודה יכול לקבל קצבה חד פעמית הוא יכול לקבל גם קצבה חודשית במידה ויש לו מעל 20 אחוז נכות מאמר זה מפרט את תהליך קבלת אחוזי הנכות.

 

זכוכית מגדלת

אולי יעניין אותך גם