חיפוש
חיפוש

מתי משתלם לעשות העברה ללא תמורה?

דירות העוברות בין קרובי משפחה הן תוצאה של ירושה או מתן מתנה.

כאשר מעבירים נכס ללא תמורה, כלומר בחינם, צריך לעשות זאת בעיתוי הנכון על מנת להימנע מתשלום מיסים.

מתי משתלם לתת מתנות נדל"ן ללא תמורה – על כך במאמר הבא.

 

העיתוי הנכון להעברה ללא תמורה

בעל נכס שרוצה להעביר אותו במתנה לקרוב משפחה מבלי לקבל על כך תמורה צריך לבצע את המחווה כאשר בן המשפחה מגיע לגיל 18 ולא לפני. בצורה כזו ניתן לקבל פטור מתשלום מס רכישה ומס שבח. כאשר לא מבצעים העברה ללא תמורה בצורה נכונה המיסוי יהיה גבוה והמתנה לא תשתלם. בדרך הנכונה ובאמצעות ליווי של עו"ד נדל"ן ניתן לחסוך הרבה מאוד כסף.

 

מתי מקבלים פטור ממס רכישה?

כל אדם הרוכש דירה ראשונה זכאי על פי החוק לפטור ממס רכישה. אדם שמעונין לרכוש דירה נוספת ולחסוך את תשלום מס הרכישה יכול להעביר אותה במתנה לקרוב משפחה שזוהי דירתו הראשונה וליהנות מההטבה. זאת אומרת שנותן המתנה יכול להעביר את הנכס לפני או לאחר רכישת הדירה הנוספת במהלך שנה וחצי. על אף זאת, רשות המיסים תבדוק האם הדירה הועברה במתנה או בצורה מלאכותית. כלומר, האם זוהי מתנה או רק דרך להימנע מתשלום המס. פטור או הקלות ממס רכישה יכולים לקבל רק קרובי משפחה כמו הורים, אחים, ילדים ובני זוג. במקרה של בני זוג למשל, מקבלים פטור משליש סכום המיסוי. אצל בני זוג שהתגרשו יש פטור מלא ממס רכישה ומס שבח בין אם מדובר על מתנה ללא תמורה ובין אם לא.

 

מתי מקבלים פטור ממס שבח?

כל אדם שמוכר דירה שהיא הנכס היחידי שלו פטור מתשלום מס שבח. זו הסיבה שאדם בעל שתי דירות שרוצה למכור את אחת מדירותיו מעביר ללא תמורה את הדירה השנייה לקרוב משפחה לפני המכירה וכך לא משלם את המס. גם במקרה זה ישנה משמעות לטיב העסקה. האם זוהי מתנה או העברה מלאכותית. כאשר עורך דין נדל"ן מעורב בתהליך הוא מנסח חוזה שאינו שנוי במחלוקת לגבי טיב העברת הדירה ללא תמורה. בנוסף, חשוב שיהיה ברור שלא מדובר בהלוואה או בדירה שיש עליה רישום משכנתא. חשוב לדעת שלא כל קרוב משפחה יכול לקבל פטור על מס שבח כאשר מדובר על העברה בלי תמורה. הפטור ניתן לבן או בת הזוג, לסבים, לסבתות ולילדים. לאחים ניתן פטור רק כאשר מדובר בירושה.

 

מהי תקופת צינון לצורך הטבות מס?

הטבות המס ניתנות רק לאחר תקופת צינון. כלומר, על המקבל לגור בדירה 3 שנים או לאחר 4 שנים אם לא גר בה. לקטין התקופות הללו יספרו רק מגיל 18. דירה הניתנת במתנה תיחשב גם כאשר נותנים 50% ממנה לצורך תקופת הצינון.

 

חתימה על מסמך

אולי יעניין אותך גם