חיפוש

המדריך המלא של Diffe-rent להתמודדות עם דייר בעייתי

בחירת דיירים היא נושא משמעותי ביותר, שיכול לספק לכם תקופת שכירות שקטה ומוצלחת או אחת מאתגרת ולא פשוטה.
נתקעתם עם דייר בעייתי ולא יודעים איך להתמודד איתו?
אנחנו כאן בשביל לתת את כל הטיפים שיעזרו לכם בסוגיה.

מציאת דיירים

למצוא דיירים יכולה להיות מלאכה לא קלה. אתם כבעלי דירה רוצים שהדייר יהיה אדם נעים ואמין, וחשוב לא פחות – בעל הכנסה גבוהה ויציבה. יש ביקוש רב בשוק הדירות כך שסביר שאנשים רבים יפנו אליכם כאשר תפרסמו את הדירה, אך לא כדאי ללכת על הדיירים הראשונים שמגיעים לראות ומעוניינים.
כדי להימנע מסיטואציה של דייר בעייתי, חשוב שתכירו לעומק את הדיירים שעומדים להיכנס לדירתכם. בדקו האם הם בעלי עבודה קבועה והאם נראה לכם כי אתם יכולים לסמוך עליהם. אל תתנו ללחץ של הזמן והכסף למנוע מכם לבחור את הדיירים שנראים הכי טובים בעבורכם.
אך גם אם מצאתם דיירים שנראים מושלמים בעיניכם, ייתכן שתתקלו בהפרות חוזה מסוגים שונים. נפרט כאן כמה מהם ונציע גם דרכי התמודדות.

עזיבת במהלך החוזה

נהוג כי בחוזה, במידה ובעל הדירה מאפשר, מעוגנת יציאה מוקדמת בחוזה רק במידה והדיירים הנוכחיים מוצאים מחליפים שמאושרים על ידי בעל הדירה. אך יכול להתרחש מקרה שבו הדייר עוזב את הדירה מבלי להודיע וכך בעל הדירה "נתקע" ללא שכר דירה ליתר התקופה, עד שימצא דייר חדש.
חברת דיפרנט מציעה שירות שיכול למנוע בעיה זו. אם תשכרו את שירותיה, החברה תדאג למציאת מחליפים ותשלם לכם עבור התקופה שעליה לא קיבלתם תשלום של שכר דירה. כמו כן, ניתן לקחת ערבות גבוהה, במזומן או בנקאית, מהדיירים, על מנת למנוע מצב כזה.

אי תשלום שכר דירה

כבעל דירה סביר מאוד שתתקלו בשלב מסוים בדייר שמתעכב בתשלום שכר הדירה, או שלא מעביר אותו כלל. גם בשביל מקרה כזה כדאי לדרוש אמצעי גיבוי לתשלום, כמו צ'ק ביטחון, פיקדון או ערבות בנקאית. כך הדייר ידע שהוא אינו יכול למנוע מכם את שכר הדירה, כיוון שיש ברשותכם סכום כסף משמעותי שלו.
במידה ולא נקטתם באמצעים כאלו, או שהם לא עזרו, תיאלצו לנקוט בהליכים משפטיים כנגד הדיירים. מדובר שהליכים ארוכים ומפרכים, שיקחו מכם סכומי כסף גדולים. כדי להימנע מכך ישנן חברות שמגנות מסיטואציות כאלה, מספקות ייעוץ משפטי וכלכלי, ומספקות הבטחה לכניסת שכר הדירה.

השחתת הנכס

גם אם ציינתם באופן מפורט את מצב הנכס, ייתכן שהדיירים לא ישמרו עליו, וישחיתו אותו, בין אם באופן מכוון או בטעות. בדיוק בשביל זה קיימים אמצעי הגיבוי של התשלום, אך הם לא תמיד עובדים. במקרה כזה יש לנקוט בצעדים משפטיים כנגד הדייר.
ישנם עוד המון טיפים בנושא שתוכלו למצוא באתר –
https://www.diffe-rent.co.il

אולי יעניין אותך גם