חיפוש

החזר מס שבח

מוכרים רבים אשר ביצעו עסקת נדל"ן אינם מודעים לכך שהם יכולים לקבל החזר בגין המס אשר שולם. כיצד נדע האם אנו זכאים וע"פ אילו פרמטרים זה נקבע? כל הפרטים.

מס שבח

מיסוי מס שבח מתייחס לכך שכנגד כל עסקת נדל"ן אשר מתבצעת, יש לשלם מס בגין המכירה לטובת קופת המדינה. החוק בעניין מיסוי מקרקעין הינו חוק מורכב ביותר אשר נדרשת לו הבנה מעמיקה בתחום, כאשר רוב האזרחים אינם מבינים את המשמעויות הנגזרות כתוצאה מהחוק. לכן, חשוב מאוד לדעת כי ישנן מגוון רב של עסקאות אשר בגינן יש לשלם מס שבח והן כוללות בין היתר: עסקאות רכישת דירה, שטח קרקע, בניין או משק חקלאי.

ע"פ אילו פרמטרים נקבע מס השבח?

מס השבח נקבע על פי מספר פרמטרים הכוללים בין היתר את עלות הרכישה, וכן תשלומים בגין שיפוצים אשר השביחו את הנכס. בנוסף, נלקח בחשבון פחת, וכן קריטריונים שונים המתייחסים לסטאטוס של בעל הנכס. מס השבח, שכאמור נגזר ממיסוי מקרקעין הינו מרכיב מהותי ומשמעותי בעת מכירת דירה, כך שניתן לבחון קריטריונים ותרחישים לטובת הפחתת אותו מס שבח, או להשיג פטור מחובת תשלום וכן החזר מס שבח. אך הדבר מחייב התייעצות עם מומחים בתחום המס אשר יידעו לתת את המענה הנדרש, זאת לאור העובדה כי רוב הציבור איננו בקיא בתחום אשר נחשב למורכב מאוד ודורש ידע מקצועי רב. על כן, חשוב מאוד להתייעץ ראשית כל עם יועץ מס זאת לטובת התייעצות טרם ביצוע העסקה בכל הקשור למיסוי מקרקע, זאת לטובת קבלת פרטים מקצועיים אשר יתנו תמונה רחבה וטובה יותר.

מתי ניתן לדרוש החזר מס שבח?

על מנת לקבל החזר מס שבח יש לפעול ע"פ חוק מיסוי מקרקעין, אשר מאפשר לתקן את השומה בתוך מסגרת זמן של ארבע שנים לכל היותר, וזאת גם באופן רטרואקטיבי על מס שכבר שולם, כל עוד לא חלפה תקופת ההתיישנות. במסגרת ההליך מגישים בקשה להחזר מס שבח לרשויות מיסוי מקרקעין, אך מדובר בתהליך מורכב ביותר הדורש ליווי מקצועי של בעל מקצוע.  באמצעות אתר הגנה פיננסית אשר מופעל על ידי מיטב המומחים והידע בתחום החזרי המס לשכירים בישראל ניתן לקבל מידע אודות מיצוי הזכויות המגיעות לכם, בייחוד בהקשר לנושא של החזר מס שבח. באמצעות המומחים של האתר תוכלו להיעזר בשאלון אינטראקטיבי, וזאת על מנת לדעת באופן המהיר והיעיל ביותר האם אכן אתם עומדים בקריטריונים של החזר מס בגין מס שבח. בנוסף, מנהל האתרי עובדים בשיתוף פעולה עם עורכי הדין הטובים ביותר בישראל לתחום ועל כן ניתן ליווי וסיוע צמודים, זאת תוך בזמינות מלאה ובהליך מהיר, מקצועי אשר יטיב עמכם ויאפשר לכם לקבל החזר מס שבח המגיע לכם.

לעוד פרטים:
https://www.hagana.co.il.

אולי יעניין אותך גם