חיפוש
חיפוש

ההשפעות הכלכליות של תאונת דרכים

תופעת תאונות הדרכים הפכה לנוף מוכר במדינת ישראל, מידי יום נרשמות מאות תאונות דרכים, חלקן חמורות יותר וחלקן מחמורות פחות, אך מה שבטוח הוא שכל תאונת דרכים שהיא תהיה בעלת השפעה כלכלית כלשהי. במאמר זה נרחיב על תופעת תאונות הדרכים ועל השפעותיה הכלכליות של תאונת הדרכים.

 

תופעת תאונות הדרכים בארץ ובעולם

בנוף הישראלי אנו נתקלים מידי יום בתאונות דרכים. מידי שנה נרשמות בישראל מעל ל- 100 אלף תאונות דרכים כאשר רובן המוחלט מסתכם בנזק ברכוש בלבד וחלקן בעל נפגעים בגוף ואף הרוגים. בעולם מדווחים על מעל למיליון הרוגים בתאונות דרכים בשנה ובישראל בשנת 2019 – 349 אנשים איבדו את חייהם בעקבות תאונת דרכים.

 

השפעותיה הכלכליות של תאונת דרכים

תאונת דרכים תסתכם באיזה שהוא סוג של נזק. לעיתים בנזק גופני ובריאותי ולעיתים בנזק ברכוש מוחלט, אך מה שבטוח הוא שכל סוג של נזק בסוף יהיה בעל השפעה כלכלית על הנפגע, להלן פירוט השפעותיה הכלכליות האפשרויות של תאונת דרכים:

  1. הוצאה כלכלית לטיפול רפואי – בהרבה מהתאונות ישנם פצועים ברמות פציעה שונות הזקוקים לטיפול רפואי בעת התאונה, לאחר התאונה בטווח הקצר ואף לעיתים לטווח ארוך שיכול להסתכם לשנים של טיפול. טיפול רפואי הינו הוצאה כספית גדולה ברוב המקרים. אנשים בעלי ביטוח חובה זכאים לקבלת פיצוי כספי על הטיפול הרפואי שלהם מחברת הביטוח.
  2. עורך דין תאונות דרכים תאונות דרכים לא תמיד ברורות כיצד התרחשו, מי הוא האשם וכמה פיצויים אני צריך לקבל מחברות הביטוח. לעיתים, תביעה בעקבות תאונת דרכים יכולה להיערך תקופה ארוכה ומומלץ לרכוש את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים שיועיל בהוצאת המיטב מהתביעה.
  3. הוצאה כספית לתיקון נזק הנגרם לרכוש – ברוב המוחלט של תאונות הדרכים קיים נזק לרכב או לרכוש אחר. לא כל האנשים בעלי ביטוח מקיף אשר מטרתו לכסות נזק לרכוש במהלך תאונת דרכים ועלולים למצוא את עצמם עם הוצאה כספית גדולה מאוד לתיקון הנזק הנגרם מהתאונה. תיקון כלי רכב לאחר תאונה יכול לנוע בין מאות שקלים בודדות ועד עשרות ומאות אלפי שקלים.

 

לסיכום

תאונות דרכים הינה תופעה מוכרת מאוד ורובנו ככל הנראה ימצאו עצמם שותפים בתאונת דרכים כזאת ואחרת. לצערנו הרב, מעבר לנזק הגופני ובריאותי שיכול להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים, קיים נזק, לעיתים כבד, לכלי הרכב ולרכוש אחר היכול להוות פגיעה כלכלית קשה והוצאה כספית כבדה. לכן, חשוב לחשוב כבר היום על איזה ביטוחים חשוב לנו לעשות במטרה להיות מכוסים מהוצאות כספיות אלו.

תאונת דרכים

אולי יעניין אותך גם