חיפוש

את מי תובעים בעת תביעת רשלנות רפואית וממי ניתן לקבל פיצויים

הרבה מטופלים, אשר נגרם להם נזק כתוצאה מטיפול רפואי רשלני, יש באפשרותם להגיש תביעת רשלנות רפואית ולתבוע עבור קבלת פיצויים מהמטפל האחראי לרשלנות שנעשתה. בכדי להגיש את התביעה, חשוב להקפיד על איסוף כמה שיותר מהחומר הרפואי הרלוונטי להצגת המקרה שלכם. לפני שתיכנסו לזה, יש הרבה דברים שחשוב להכיר ולדעת לגבי הזכאות שלכם בתביעה כזאת, ומה בדיוק ההליך כולל ודורש מכם.

 

מהי תביעת רשלנות רפואית

בעצם, תביעת רשלנות רפואית זוהי תביעה על קבלת טיפול רפואי רשלני, אשר גרם לנזק עבור המטופל. את התביעה מגיש המטופל כנגד הגורם המטפל, המטרה של התביעה היא להשיג פיצויים עבור המטופל הנפגע.

 

עבור מי זה יכול להיות רלוונטי

הגשת התביעה הזאת רלוונטית, עבור מטופלים שנגרם להם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, הורים אשר זכאים להגיש תביעת רשלנות רפואית בשם ילדיהם הקטינים או כבמקרה שהמטופל נפטר כתוצאה מהרשלנות הרפואית, יש זכות תביעה לקרובים של המנוח.

 

את מי ניתן לתבוע

ניתן לתבוע בסוג תביעה זה, כל מטפל רפואי שטיפל במטופל שנפגע, ניתן גם לתבוע את המוסד הרפואי בו עובד המטפל, מכיוון שלמוסד הרפואי יש אחריות למעשים של הרופאים. בנוסף, ניתן להגיש את התביעה כנגד בית חולים, מכיוון שלכל בית חולים יש אחריות כלפי המאושפזים בו, והנהלת בית החולים אחראית על כל מעשה רשלני בגדר הטיפול הניתן לחולה על ידי בית החולים.

 

עורך דין מומחה

מומלץ במקרים כאלו, להתייעץ על עורך דין בעל ניסיון בתחום של רשלנות רפואית, עוד לפני שאתם נכנסים לתהליך. בדרך כלל, עורך הדין יפעל על מנת לקבל את התיעוד הרפואי הכולל שיש, ויפנה את המטופל הנפגע למומחה רפואי לביסוס המצב הנוכחי. לאחר כל איסוף המידע וחוות דעת ממוחה רפואי, עורך הדין יוכל להעריך אם יש עילה להגשת התביעה ולייעץ לכם בנוגע למה לעשות בצעדים הבאים.

 

שלבי התהליך

בהגשת התביעה בגין רשלנות רפואית יש כמה שלבים בסיסיים:

  • תיעוד רפואי – הצעד הראשון הוא איסוף החומר הרפואי, הכנת התביעה מתחילה בחלק הזה. על פי חוק זכויות החולה, חייב הרופא או המוסד הרפואי לתעד בכתב את הטיפול, ולכל חולה יש זכות לקבל העתק של הרשומה הרפואית.
  • חוות דעת – לאחר מכן, בצעד הבא, תצטרכו לפנות לרופא מומחה עבור קבלת חוות דעת והערכת מצב. תצטרכו להוסיף לתביעה את חוות הדעת שתקבלו בכדי שתתאפשר הגשת התביעה והוכחת הרשלנות הרפואית.
  • הגשת התביעה – לבסוף הגשת התביעה עצמה לבית משפט מתאים בהתאמה לגובה הפיצויים אותם אתן תובעים.

 

לסיכום

תביעת רשלנות רפואית זה כמובן לא דבר נעים, אך מדובר בסופו של דבר בזכויות שלכם, במה שמגיע לכם. חשוב להבין שכל מקרה הוא שונה, ובהתאמה מי תובעים ומה גובה הפיצויים שתקבלו משתנה. מדובר בתביעות קשות ולא נוחות בכלל, מלוות בהרבה בירוקרטיה ושלבים בדרך, לכן הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לעשות, זה לדאוג לייעוץ משפטי בכדי להכין את עצמכם למה שעומד בפניכם.

תביעת רשלנות

אולי יעניין אותך גם