חיפוש
חיפוש

אילו מסלולי ביטוח צריך כל אדם בחייו

לרבים מאיתנו, אם לא לכולנו, יש ביטוחים רבים הקשורים למגוון תחומים ונושאים בחיים שלנו. הימצאותם של הביטוחים בחיינו, מעניקה לרבים מאיתנו שלווה ורוגע, בידיעה שגם במקרה של נזק כלשהו, בין אם לרכב, לבית או חס וחלילה לגופנו, יש מי שידאג לנו. אך מי מאיתנו שעסק בבחירת ביטוחים, ודאי מכיר את הקושי בבחירת המסלולים הנחוצים באמת. אם כן, אלו מסלולי ביטוח צריך באמת כל אדם בחייו?

 

מהו ביטוח?

לפני שנבין אילו מסלולי ביטוח אנו צריכים בחיינו, יש להבין תחילה מהו בכלל ביטוח. אם כן, ביטוח הוא למעשה אמצעי אשר נועד לממן את ההוצאות הדרושות במקרים של פגיעה כלשהי, החל מפגיעה ברכוש ועד פגיעות נפשיות וגופניות.

אם כן, על מנת ליצור סדר וארגון, קיימים סוגים רבים של ביטוחים, כאשר כל אחד מהם מתעסק בתחום שונה בחיים של בני האדם. כמו כן, בשל ריבוי סוגי הביטוח, עולה השאלה אילו ביטוחים אנו באמת צריכים?

 

מה הקריטריונים אשר משפיעים על בחירת ביטוחים?

בחירת מסלולי ביטוח נשענת על מספר קריטריונים עיקריים, אשר מהווים את הסיבות העיקריות לצורך שלנו בביטוח.

  1. סכנה – הקריטריון הראשון והעיקרי ביותר מבין כולם, הוא קריטריון הסכנה. את הביטוחים השונים בחיינו, אנו מבצעים בראש ובראשונה בשל העובדה כי גורמים שונים בחיינו מצויים בסכנה, ועל כן במידה ונגרם נזק כלשהו, נרצה לקבל החזר או מימון על הנזק. על כן, גורמים המצויים בסכנה גבוהה יותר, נרצה לבטח בעדיפות עליונה.
  2. דאגה – קריטריון נוסף אשר אנו שמים לב אליו הוא גורם הדאגה וחוסר השקט הנפשי. כאשר דבר חשוב בחיינו עלול להיות במצב של סכנה, עצם המחשבה על כך מעוררת בנו דאגה ומפירה את השלווה שלנו. על כן, רבים נוהגים לבטח גורמים בחייהם אשר אינם נמצאים בהכרח בסכנה, אך עצם המחשבה "מה אם…" גורמת להם לבטח את אותם גורמים, ובצדק.

 

אילו מסלולי ביטוח צריך כל אדם בחייו?

ישנם עשרות סוגים של ביטוחים בחיינו, מביטוח רכב ועד ביטוח תכולת מחסן, מביטוח חיים ועד ביטוח דירה. אי לכך, נציג בפניכם את מסלולי הביטוח הבסיסיים ביותר, אשר חיוניים לכל אדם בחייו.

  • ביטוח חיים – ביטוח חיים הוא הביטוח העיקרי בחיינו והיחיד שמקרה הביטוח שלו מתרחש. למעשה, ביטוח זה נועד על מנת לממן אדם אשר נפצע אנושות לרבות נכות תמידית, וכן להבטיח מימון למשפחה לאחר שהאדם המבוטח מת.
  • ביטוח רכוש – ביטוח רכוש הוא שם כולל לכלל הביטוחים אשר קיימים עבור רכוש שאדם יכול להחזיק. החל מביטוח נזקי דירה, וכלה בביטוח תאונה, פציעה או גניבת רכב.
  • ביטוח בריאות – ביטוח בריאות, לרבות ביטוח בריאות פרטי, נועד על מנת לממן למבוטח הוצאות בריאותיות בעת הצורך לרבות תרופות, טיפולים וכדומה.

רופאה במעבדה

אולי יעניין אותך גם