חיפוש
חיפוש

איך מתמודדים עם מחלות קשות של בן משפחה?

אחד הרגעים שעשויים להיות הקשים ביותר בחייו של כל אדם, הוא להתבשר שלו עצמו או לבן משפחה קרוב שלו גילו מחלה קשה, כמו מחלת הסרטן למשל. מאותו רגע ניתן לומר שהחיים של האדם משתנים, והוא מתחיל לגלות בעל כורחו את העולם הרפואי, שכולל גם טיפולים קשים כמו כימותרפיה והקרנות. כיצד תוכלו לנסות ולהתמודד עם המחלה?
 

טיפול מקצועי

קודם כל, באופן טבעי כנראה שהדבר הראשון שיעבור לכם בראש הוא "למה דווקא אני? למה זה מגיע לי?". אם השאלות האלו מטרידות אתכם לאורך זמן, ניתן לגשת לטיפול רגשי מקצועי אצל פסיכולוג. זאת כבר מזמן לא בושה להיות מטופלים אצל פסיכולוג – ובטח כאשר מדובר בהתמודדות עם מחלה קשה שמגיעה באופן פתאומי לחייכם.
טיפול מקצועי הוא חשוב גם לחולה עצמו וגם לבני משפחתו, שנמצאים איתו בתהליך ההתמודדות הלא פשוט עם המחלה. חשוב לדבר על הנושא ולפרוק את מה שעל הלב, על מנת להתמודד בצורה טובה יותר.
 

שמירה על שגרת החיים עד כמה שניתן

על אף גילוי המחלה, והצורך בקבלת טיפולים שלעיתים ישאירו תופעות לוואי (כמו נשירת השיער למשל), חלק גדול מההתמודדות הפיזית והנפשית עם המחלה הוא לנסות ולהמשיך בשגרת חייכם עד כמה שניתן.
אל תתנו למחלה לשנות לכם את מסלול החיים, ולהיות הדבר הדומיננטי בשגרת היום שלכם. כל עוד מצבכם מאפשר זאת (ומומלץ להתייעץ עם הצוות הרפואי להבין בדיוק מה ניתן לעשות וממה מומלץ להימנע), השמירה על השגרה שלכם תהיה חלק גדול מההתמודדות עם המחלה.
 

עמותות שתומכות בחולים

ישנן לא מעט עמותות שנועדו על מנת לגרום לחולים במחלות קשות, ובעיקר בסרטן, להתמודד בצורה קצת יותר נעימה עם המחלה. חלק מעמותות אלו פונות בעיקר לילדים – כמו עמותת "משאלת לב", שמטרתה היא להגשים חלומות לילדים חולי סרטן. העמותה מפעילה מדי שנה טיסות מאורגנות לחו"ל לילדים חולי סרטן, וכוללות ביקור בפארקי השעשועים והאטרקציות הכי שוות שיש לעולם להציע!
 

דעו את זכויותיכם – הקלות והחזרי מס

אם אתם או בן משפחה קרוב שלכם חליתם במחלה קשה, דעו שמגיעות לכם לא מעט הטבות כלכליות ואפשרות להחזרי מס בגין המחלה.
על מנת לקבל הטבות אלו יש לעבור ועדה רפואית בביטוח לאומי, שם יקבעו את מצבכם הרפואי ויכולתכם להמשיך ולהשתכר. הועדה הרפואית עשויה להחליט כי אתם זכאים לפטור ממס כל עוד מצבכם הרפואי נמשך, וכן הטבות נוספות – תשלום מס מופחת במידה ואתם הורים לילד שחולה במחלה קשה, תשלום מס מופחת עבור רכישת דירה ועוד.
הטבות אלו ניתן לקבל באופן רטרואקטיבי, עד שש שנים אחורנית. לכן גם אם לא הייתם מודעים לכך עד כה, תוכלו עדיין להנות מההטבות האלו (כל עוד לא עברו יותר משש שנים).
 
מחלות קשות
 

אולי יעניין אותך גם