חיפוש
חיפוש

איך מתבצעת תביעת תאונת עבודה

תאונת עבודה יכולה להתבצע בכל מקום ובכל שעה בדרך לעבודה, בזמן העבודה ובחזרה ממנה.

תאונות עבודות יכולות לקרות לכל עובד כל הזמן, גם אם אינכם עובדים בעבודה פיזית.

תביעות לתאונות עבודה מתבצעות כל יום עבור אלפי עובדים.

אז איך מתבצעת תביעת תאונת עבודה? ומה היא תאונת עבודה?

 

תאונות עבודה – מזה אומר

תאונות עבודה מתרחשות בכל יום לעובדים רבים. תאונות עבודה יכולות להתרחש בדרך לעבודה, בזמן העבודה ובחזרה מהעבודה. תאונות עבודה מוגדרות כאשר אדם נפגע או נפצע. לכן, אינכם צריכים לעבוד בעבודה פיזית על מנת להיפגע בזמן העבודה ושזה יחשב כתאונת עבודה.

את כספי הפיצויים עבור תאונת העבודה ניתן לקבל ממוסד ביטוח לאומי, או לקבל פיצויים מהמעסיק. בדרך כלל תביעה כזו מול מוסד ביטוח לאומי יכולה לכלול בתוכה הרבה בירוקרטיה, לכן מומלץ להיוועץ בעורך דין.

 

איך מתבצעת התביעה

תאונת עובדה יכולה להיגרם בדרך לעבודה, בעבודה או לאחר היציאה מהעבודה. קודם כל, כאשר נפצעתם, בין אם היו צריכים להזעיק צוותים רפואיים או הגעתם למרפאה, חשוב לספר קודם כל לצוות הרפואי על המקרה של התאונה תוך כדי שתהיו חייבים לציין שזה נגרם לכם אחרי העבודה, לפני או בזמן העבודה. הדו״ח הרפואי משחק תפקיד מאוד חשוב כאשר מדובר על תביעה לתאונת עבודה.

לאחר מכן, עליכם להגיש תביעה למוסד ביטוח לאומי תוך כדי שעליכם להודיע למעסיק שלכם על הנזק שנגרם לכם. בשלב כזה, מומלץ לפנות לעורך דין. למשל, לעורך דין תאונות עבודה מוטי ארד יש ניסיון רב מאוד בתחום התאונות עבודה ויכול לסייע לכם בכל מה שקשור לתביעה שלכם ולמקסם את הפיצויים המגיעים לכם.

 

דמי פגיעה

אחד מהדברים שמשולמים לכם כחלק מהפיצוי הם דמי פגיעה. לאחר עמידה בפני וועדה רפואית שקובעת את אחוזי הנכות, יתכן ותהיו זכאים לתשלום חד פעמי המשולם לכם כנפגע כבודה. פיצוי זה משולם לנפגעי עבודה בכל דרגות נכות, בין הדרגות של 10% עד 19%. פיצוי לאנשים אשר נפגעו מעבודתם, יחושב לפי 75% מהשכר הממוצע ב-3 חודשים שקדמו לפגיעה, כפול אחוזי נכות כפול 43 קצבאות.

 

טיפול רפואי

מבטוח אשר נפגע בעבודה והוכר בזאת על ידי מוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה, זכאי לכיסוי הוצאות של ריפוי ושירותי טיפול רפואי. הוא יהיה זכאי לכל השירותים הנכללים בסל, לרבות שהוצאות ריפוי, שיקום, טיפולים, החלמה, אשפוז וגם טיפולים ומכשירים שינתנו על ידי קופות החולים, כולל תרופות.

 

לסיכום

תאונת עבודה יכולה לקרות לכל אחד מאיתנו. התאונה נחשבת לתאונת עבודה גם אם אתם בדרך לעבודה, בזמן העבודה או בחזרה ממנה. תאונות עבודה מחייבות חוות דעת רפואית, בכדי להגיש תביעה למוסד ביטוח לאומי. חוות הדעת הרפואית קריטית, ולעיתים יכולה להיות מאוד מורכבת. רצוי להיוועץ בעורך דין על מנת להימנע מבירוקרטיה מיותרת ולמקסם את תהליך התביעה שלכם.

 

ספרים ופטיש

אולי יעניין אותך גם