חיפוש

נגמר לך החל"ת? איך למצוא עבודה במהירות

מודל החל"ת נגמר, וכעת רבים מאיתנו נתקלים בצורך בחיפוש עבודה ויציאה מהשגרה שאפיינה את השנה וחצי האחרונות.

במאמר הבא ריכזנו עבורכם כמה טיפים יעילים במיוחד שיקלו עליכם בחיפוש העבודה הבאה שלכם

מציאת עבודה היא אינה משימה פשוטה, וכעת כשנגמר מודל החל"ת, המשימה עלולה להפוך להרבה יותר מורכבת, שכן רבים אחרים מחפשים עבודה בדיוק כמוכם.

למעשה, קרוב לכחצי מיליון ישראלים שהיו בחל"ת מגששים את דרכם חזרה לשוק העבודה ועל כן קיימים מועמדים רבים אשר מתחרים על אותן המשרות והתחרות בהחלט מאתגרת.

ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיקלו ויעזרו לכם בהליך חיפוש העבודה הבאה שלכם והיציאה ממעגל האבטלה.

 

מהן המטרות שלכם?

לפני שאתם ניגשים ונכנסים לתהליך חיפוש העבודה, מוטב אם תהפכו אותו ליעיל וממוקד יותר. ועל כן, חשוב שתנסו להגדיר מהו התחום או התפקיד המסוים בו אתם מעוניינים להשתלב, מהן ציפיות השכר שלכן ועל אילו תנאי העבודה לא תסכימו להתפשר.

כאשר תמקדו ותצליחו לענות לעצמכם על השאלות הללו, חיפוש העבודה יהיה יעיל ומהיר יותר.

 

חפשו באופן ממוקד

הצעד הבא שלכם, הוא להיכנס לתוך פורטל הדרושים ולעיין בקפידה בקטגוריות השונות, והתמקדו במיוחד בקטגוריות הנוגעות לתחום המסוים שהחלטתם עליו קודם לכן.

הגדירו את התחום המקצועי בו אתם מחפשים וכן את האזור הגאוגרפי בו תרצו לעבוד, התרשמו מהקטגוריות השונות ומההיצע הקיים במגוון המשרות והתחומים בהם בחרתם, ורק לאחר מכן יש להתמקד במספר המשרות הרלוונטיות ביותר עבורכם.

 

כתיבת קורות החיים

שלב כתיבת החיים הינו שלב מהותי וחשוב מאוד בחיפוש העבודה, ולכן יש להקדיש לו את הזמן הנדרש.

מכיוון שקיימת תחרות של ממש על המשרות הקיימות בשוק, נסו לשלב בקורות החיים שלכם אפיונים ספציפיים שיענו על דרישות התפקיד אליו אתן מכוונים והדגישו את הכישורים המיוחדים והמיומנויות שלכם בצורה כזו שלא יהיה ניתן להתעלם מהן.

 

שליחת קורות החיים

לאחר שכתבתם ועמלתם על קורות החיים שלכם, כעת תוכלו ליצור קשר ולהגיש מועמדות למשרות שונות בפורטל הדרושים, וזה ייעשה על ידי שליחת קורות החיים לחברות והארגונים המחפשות מועמדים למשרה פנויה אצלם.

קיים מאגר עצום של משרות פוטנציאליות בפורטל הדרושים ועל כן שליחת קורות החיים צריכה להיות ממוקדת כמו החיפוש אחר המשרות. השלב הבא יהיה זימון לריאיון העבודה – וזה אולי השלב החשוב ביותר והאחרון לפני כניסתכם למשרה.

על כן כדאי להתכונן אליו בצורה נכונה, עשו את שיעורי הבית שלכם אודות החברה אליה אתם מגישים מועמדות ובדקו טוב מהן דרישות הסף שלה, על מנת שתגיעו מוכנים ומזומנים לריאיון.

לסיכום, הכינו את עצמכם לעובדה שחיפוש עבודה יכול לקחת מספר שבועות ואף חודשים, ואל תתייאשו. על מנת להשתלב חזרה בעולם התעסוקה יש לעשות ולעבור את כל השלבים בחכמה.

 

ראיון עבודה

אולי יעניין אותך גם