חיפוש
חיפוש

איך לבחור מחסן לוגיסטי להשכרה

אחת העלויות שיש לקחת בחשבון כאשר מנהלים עסק הכולל אספקת סחורה, הינה עלות האחסון של הסחורה לפני שהיא מגיעה ללקוח.

אילו פרמטרים כדאי לבחון כאשר מחפשים מחסן לוגיסטי להשכרה?

 

מהו מחסן לוגיסטי?

כל עסק מסחרי המייבא או מייצר סחורה, ולאחר מכן משווק ומוכר אותה – חייב מחסן. מחסן הוא המבנה בו ניתן לאפסן את הסחורה, בזמן שבין הגעתה לבין שליחתה הלאה. במקרים מסוימים, תלוי בסוג העסק, המחסן משמש גם לאחסון חלקים הדרושים לייצור הסחורה, בין אם בתחילת התהליך ובין אם בעיצומו. מכאן מגיע המונח "מחסן לוגיסטי", שכן לוגיסטיקה היא שם כולל להעברה של ציוד מנקודה לנקודה, בהתאם לדרישת הלקוח.

 

איך בוחרים את המחסן הלוגיסטי הנכון?

לכל עסק צרכים אחרים והיקף תפוקה שונה, ולכן לכל עסק יתאים מחסן אחר. לפני שהינכם מחפשים מחסן, חשוב שתתנו את הדעת למספר פרמטרים שיגרמו לכם לדייק את הבחירה שלכם, ולהפוך את העסק שלכם לרווחי ומתפקד.

 

גודל המחסן

ישנם מחסנים בגודל של כ- 500 מ"ר, וישנם מחסנים גדולים הרבה יותר. עליכם להבין מהו גודל המחסן הדרוש לכם, בהתאם לכמות הסחורה שסתם כך "עומדת" לכם בכל רגע נתון – מהי מהירות התפוצה של הסחורה מהרגע שהיא מגיעה אליכם ודרושת את אחסונה. אם העסק שלכם דורש אחסון לא רק של סחורה מוגמרת, עליכם לבדוק אולי אתם זקוקים למחסן גדול אפילו יותר, שיוכל להכיל את הסחורה בכל שלב של הייצור.

 

גובה השכירות שאתם יכולים להרשות לעצמכם

בסופו של דבר, העסק שלכם צריך להניב לכם כסף. אם תבחרו במחסן שהשכירות שלו גבוהה מידי ואינכם יכולים לעמוד בה, תצאו מופסדים. עשו סקר שוק על מחסנים בסביבה שבה בחרתם, ואל תשכחו כי מלבד לדמי השכירות עליכם לדאוג לשלם הוצאות נלוות על המקום כגון ארנונה והתאמה פרקטית ולוגיסטית של המחסן לאחסון הסחורה שלכם.

 

מיקום המחסן

מחסן לוגיסטי להשכרה אשר ממוקם במיקום אסטרטגי יותר, כגון בצמוד לנצל התעופה או לנמל הימי, יכול לקצר את זמני קבלת הסחורה שלכם או שליחתה ובכך לעזור לכם להגדיל את הרווחים של העסק, ובכלל לעזור לעסק שלכם לתקתק. עם זאת, מיקומו של המחסן משפיע גם כן על מחיר השכירות, לכן עליכם להציב את שיקולי הבעד והנגד האחד כנגד השני ולבדוק מה יוצא לכם משתלם יותר כלכלית.

 

לסיכום

אם הינכם מתעסקים בכמות של סחורה שנכנסת ויוצאת, אתם ככל הנראה זקוקים למקום בו תוכלו לאחסן את הסחורה. סחורות רבות מגיעות עוד לפני שהוזמנו או שהגיע זמנן לצאת אל הלקוח, ולכן לעסקים רבים דרוש מקום אחסון, אשר דמי השכירות עליו כלולות במחזור העסקי של העסק. אם כן, חשוב לבחור נכון את המחסן הלוגיסטי לעסק שלכם, על מנת למקסם את היעילות שלו בשמירה על הסחורה.

 

חדר מספר אחד

אולי יעניין אותך גם