חיפוש
חיפוש

האם יכול להיות שמגיעים לך החזרי מס?

כל מי שעובד מזה שנים יודע לומר שאם יש משהו שמשפיע על הרווחים החודשיים שלנו, אלה המיסים שאנחנו משלמים. אומנם ברור לנו שעלינו לשלם מיסים כי אנחנו חיים במדינת רווחה, אך מצד שני, האם זה הגיוני לשלם כל כך הרבה? והאם לא הגיע הזמן שתבדוק גם אתה, כמו שעושים רבים אחרים, האם מגיעים לך החזר מס? האמת היא שיש לא מעט קבוצות של אנשים שמגיעים להם החזרי מס ויכולות להיות לכך סיבות רבות. מצד אחד הסיבה יכולה להיות קשורה לעובדה שאתה עושה מילואים בכל שנה ומצד שני הסיבה יכולה להיות קניית דירה, תואר אקדמי נוסף שאולי סיימת וכדומה. מה שכן, אחת מהדוגמאות הקלאסיות שבגללן בדרך כלל לאנשים מגיעים החזרי מס, זה כאשר מפטרים אדם מהעבודה. פיטורים זה אף פעם לא דבר שקל להתמודד איתו, אך מעבר לכך, יש לזה גם השלכות לא פשוטות מבחינת המיסים. אתה תוהה במה דברים אמורים? פשוט מאוד: אומנם פיטרו אותך מהעבודה ואומנם העברת כמה חודשים בבית בלי הכנסות בשנה האחרונה, אך רשות המיסים בכלל לא יודעת מזה! משמעות הדברים היא שיכול להיות בהחלט מצב שבו למרות שלא יהיו לך הכנסות עדיין תצטרך לשלם עת אותם המיסים, פשוט כי קיזוז מול רשות המיסים עושים פעם בשנה ולא פעם בחודש.

איך תקבל את מה שמגיע לך?

ראשית, כדאי לך לדעת שהיום החזרי מס זה עניין הרבה יותר פשוט מאשר בעבר, כי למעשה בימינו אתה יכול להבין אונליין, בעזרת מאמרים וכתבות שמפרסמת רשות המיסים, האם גם לך יש סיכוי להיות זכאי להחזרים. שנית, אם תבין את העובדה שאתה מתקזז עם רשות המיסים פעם בשנה ולא פעם בחודש, תבין איך יכול להיות שהגעת למצב האבסורדי שבו אתה משלם מיסים למרות שאתה מובטל. כדי לקבל את מה שמגיע לך אתה צריך בסך הכול להציג את המסמכים שמראים שלא עבדת בחודשים המסוימים שעליהם מדובר, למלא טפסים ולוודא שאתה לא שוכח לצרף את כל צילומי המסמכים הנדרשים. כמו כן, אם חשבת לרגע שיהיה עליך לחכות זמן רב מאוד עד שתקבל את ההחזרים המגיעים לך, כדאי שתדע שזה לא מדויק, שכן הכסף יועבר אליך מיד עם תום הבדיקה שתבצע רשות המיסים.

האם אתה צריך עזרה בהגשת בקשת ההחזר?

האמת היא שהיום זה כל כך פשוט, עד כי ברור שתוכל לעשות זאת לבד ובלי עזרתו של איש מקצוע מהתחום. מצד שני, אתה כמובן יכול לפנות גם לרואה חשבון מקצועי שייקח על עצמו את הטיפול בעניינים שלך, כך שזו אופציה שכדאי להכיר. בנוסף לכך, חשוב לדעת שאפילו אם לא תגיש את הבקשה עוד השנה, זה עדיין לא אומר שתאבד את כל הזכויות שלך ואת מה שמגיע לך, כי בסופו של דבר הרבה פעמים בקשות של החזרי מס אפשר להגיש גם אחרי כמה שנים. למעשה ברוב התחומים של החזרי מס יש לך לא פחות משש שנים להגיש את הבקשה, כך שאתה לא באמת צריך להיות לחוץ או להרגיש שפספסת את ההזדמנות שלך.

אולי יעניין אותך גם