שיווק עבור עסק/מוצר/כלי יכול להכיל כמה מקורות וכמה דרכים, והרבה תלוי מיהו קהל היעד ומהי הפלטפורמה הנכונה ביותר שהקהל יעד יהיה חשוף אליו.
הדרך לשיווק רב ואיכותי כוללת סכומי כסף רבים המושקעים בתהליך, אשר יש לתכנן בכובד ראש ובקפידה בכדי לצלוח ולהגיע למטרת היעד שאותה הצבתם בתחילת הדרך.
במאמר זה יפורטו 7 שלבים שכל שלב הוא טיפ וביחד הם הדרך הנכונה להצלחה בתחום!
התכנון המקדים הוא הסוד להצלחה
רגע לפני פירוט השלבים, נוסיף עוד טיפ אחד קטן עלינו – תתכננו היטב טרם התחלת השיווק. ככל שהתכנון יהיה מושקע ויכיל ירידה לפרטים הקטנים ביותר כך ההצלחה תהיה איכותית יותר ומצליחה. התכנון יכול להיות ארוך ומסתכל, וניתן להיעזר באנשי מקצוע כמו תומר בכר לסיוע בניהול הנכון ביותר של תקציב השיווק בעסק.
שלב ראשון – הצבת מטרות
הבנת מטרת העל של פעולת השיווק אשר עבורה משלמים סכומי תקציב רבים היא תחילת הדרך. המשתנים הכלולים בדרך אינם צריכים להיות בשלב זה כחלק מהשיקול, אלא רק חשיבה והבנת האסטרטגיה והמטרה אותה אתם רוצים להציב. המטרה יכולה להיות לשמר את המצב הקיים או להגביר את העשייה והבנת החולשות אשר מונעות מהשגת המטרה.
השלב השני – הגדרת גבולות התקציב
לאחר הבנת המטרה המרכזית, יש להגיד את התקציב לפי שתי אפשרויות. ההגדרה יכולה להיות או לפי הסכום שיש כעת למען השגת המטרה, המצוי. האפשרות השנייה היא הגדרת גבולות התקציב לפי הסכום העתידי והמיועד להיכנס, הרצוי.
השלב השלישי – בחירת שיטת פעולה
לאחר קביעת המטרה, בחירת גבולות התקציב, בשלב זה מעמיקים בהבנה של הפעילות השיווקית המתרחשת על פני השטח. בשלב זה מבצעים החלטות לגבי הפעולות שינקטו למען קידום השיווק.
השלב הרביעי- קהל היעד
שלב חשוב מאוד למען השגת המטרה. למי העסק או המוצר אותו רוצים לשווק מתאים, ולפי כך למי פונים באמצעות השיווק. הבנת מיהו קהל היעד תחדד את השיווק ותדייק אותו לקהל הרצוי.
השלב החמישי- מוצרים ושירותים
ירידה לפרקטיקה של הכלי/ המוצר/העסק אותו רוצים לשווק. הבנת הפתרון המוצע על ידכם, התמחור המשווק לקהל היעד ומהי ההצעה בפועל המוצעת לאוכלוסייה.
השלב השישי- בחירת ערוצי פעילות
בשלב זה מתבצעת הערכה לגבי בחירת הפלטפורמה בה יש לפעול למען שיווק מריבי. שלב זה פשוט יותר לאחר ביצוע השלבים הקודמים וההבנה מה ולמי מתאים.
השלב השביעי – חלוקת התקציב לרזולוציות קטנות
חלוקת הפעולות שיש לבצע בפועל בצורה קטנה ורוחבית בכדי לצמצם בעיות שעלולות להופיע בדרך ולהתנהל בצורה המתוכננת ביותר לאורך הדרך.
לסיכום
הדרך לניהול תקציבי השיווק הנכונה ביותר כרוכה בעמידה בשלבים, חשיבה על הפרטים הקטנים והצבת מטרות לאורך כל הדרך לנגד העיניים. התכנון הראשוני לפני תחילת השקעת הכסף יכול להניב תוצאות מרשימות שאליהם כיוונתם מההתחלה. נסו לעבוד בצורה מסודרת, שלב אחר שלב ותוכלו בסוף הדרך להעיד בעצמכם שזוהי השיטה הטובה ביותר.