חיפוש

 6 דרכים לפיתוח עסק דיגיטלי מניב

מחפשים רעיונות למקור הכנסה חלופי או חולמים לעשות כסף מהבית? עסק דיגיטלי יכול להיות אופציה מעולה עבורכם.

אבל איך מפתחים עסק דיגיטלי שיביא תוצאות ותהיה ממנו פרנסה?

 

מוניטיזציה

מוניטיזציה – הפיכה\ניצול של משאב על מנת להפוך אותו להכנסה מהירה. בנכסים דיגיטליים ישנה שאיפה לייצר הכנסה כמה שיותר מהירה, מכיוון שאם לא תנצלו זאת יש מצב שתפספסו חלק רחב ומשמעותי לטווח הארוך. אורך החיים של נכס דיגיטלי קצר יותר מכיוון שבתחום הטכנולוגי ישנם כל הזמן שינויים, ואם לא תהיו מעודכנים תוכלו לפספס חלקים חשובים בעסק.

 

אתרי אינטרנט

בניית אתר אינטרנט הוא הדבר הכי משמעותי בנכס הדיגיטלי שלכם. היתרון בו שהוא יכול לשלב בתוכו מספר נכסים דיגיטליים שיש בבעלותכם.

חנות אינטרנטית – מתמקדת בהצגת\מכירת המוצרים שלכם.

אתר תדמית – נותן מידע עליכם\על העסק שלכם, מאפשר ללקוחות ליצור איתכם קשר. האתר הוא סוג של פרסומת קבועה לעסק שלכם.

בלוגים\אתרי תוכן – הדבר העיקרי באתרים אלה זה התוכן שאתם כותבים. הוא ממתג אתכם ומייצר תנועה טבעית ואורגנית ממנועי החיפוש (גוגל) לאתר שלכם.

 

אתרי קורסים ולמנויים

אתרים אלה הם למעשה אתרים שמי שרוצה את הגישה לתוכן או את הידע שלהם יצטרך לשלם על כך.

ההבדל בין השניים זה שבדרך כלל אצל אתרי קורסים התוכן שבהם נמכר פר מוצר, לעומת אתרים למנויים שאנשים משלמים באופן קבוע על מנת לקבל גישה לתוכן שהם מייצרים. למשל – לעיתון הארץ או ידיעות יש תוכנית למנויים בלבד. הם נותנים גישה לתוכן ספציפי שכדי להגיע אליו צריך לשלם עליו.

כמובן שגם אתרים קטנים יכולים ליצור תוכן למנויים בלבד ואז לקוחות שהעסק שלכם באמת מעניין אותם ישלמו כסף כדי לקבל אותו (לדוגמה – סרטונים, מצגות, קבצי קול או תוכן כתוב).

המטרה בדבר הזה שיותר ויותר אנשים יתעניינו במוצר שלכם ויסכימו לשלם על כך, ובעקבות התשלום תוכלו להרוויח יותר כסף.

 

שימוש ברשתות חברתיות

הכוח של רשתות חברתיות הוא גדול מאוד בגלל הקלות שלו להגיע לקהל גדול ולתפוצה רחבה. אם יש לכם מספיק אנשים שעוקבים אחריכם תוכלו גם להרוויח מכך.

שימו לב שברשתות החברתיות יש המון תחרותיות בגלל שהגישה אליה נורא קלה ופשוטה, חשוב לקחת זאת בחשבון במיוחד עם נכס דיגיטלי.  אם תשימו לב כל כמה שנים יש רשת חברתית חדשה שצוברת תאוצה – פעם זה היה פייסבוק והיום האינסטגרם והטיקטוק שולטות.

 

ערוצי וידאו

סוג של תוכן שמועבר רק בעזרת סרטונים. היתרון הוא שהרבה יותר מעניין ומושך אנשים סרטונים כי הם שומעים את האדם ורואים מי עומד מולו. עוד יתרון זה שלא חובה להשתמש באנשים מקצועיים ובעורכים על מנת ליצור סרטון וידאו, אפשר להעמיד פלאפון וחצובה ופשוט לצלם את עצמכם. כמובן שצריך איזשהו ידע בסיסי בצילום ותאורה ומומלץ לרכוש מיקרופון שיוכלו לשמוע אתכם ברור.

רוב ערוצי הוידאו הגדולים בארץ ובעולם קיימים ביוטיוב ובפייסבוק, וזה מוזיל משמעותית את ההוצאות שלכם על העסק.

 

רשימות תפוצה

רשימות תפוצה קיימות כבר שנים ומטרתן להעביר מסרים ומידע ישירות לדואר האלקטרוני של הקהל שלכם. בדרך כלל רשימות התפוצה יכללו לאו דווקא קהל מתעניין אלא סתם אנשים שבטעות או בכוונה נרשמו לרשימת תפוצה שלכם.

חשוב כשמחליטים ליצור רשימת תפוצה לשלוח תוכן באופן קבוע, אבל גם לשמור על מינון נכון בין תוכן לבין הצעות עסקיות ורווחיות (שהן אלה שמייצרות לכן את ההכנסה).

שימו לב איך תוכלו לייעל את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר על מנת שתוכלו להניב תוצאות בצורה הטובה ביותר ותוך זמן מועט.

בהצלחה.

 

דף עסקי

אולי יעניין אותך גם