חיפוש
חיפוש

מסלול המשכנתא המומלץ לכם ביותר

החלטתם שאתם לא יכולים יותר לשלם את שכר הדירה שאתם משלמים מזה זמן רב? נמאס לכם מהמחשבה שאולי אתם למעשה מממנים את המשכנתא של בעל הבית שלכם, בעוד שלכם בעצמכם אין בכלל נכס? אם כך, יכול להיות שעכשיו זה הרגע לעשות משהו בנידון. לקנות דירה זה אומנם לא צעד פשוט ורבים מאיתנו יצטרכו לעשות אינספור חישובים, אך מצד שני, זה שינוי מאוד חיובי בחיים. בסופו של דבר, אחרי שתסיימו לשלם את המשכנתא שלכם, יהיה לכם נכס שרשום על שמכם ושתוכלו לבחור מה לעשות בו. לכן כל המאמץ הזה בהחלט משתלם ולא כדאי לוותר על כך אם יש לכם הון עצמי מסוים. מה שכן, חשוב שתתכננו את הדרך שבה אתם פונים אל הבנק לצורך בקשת ההלוואה הגדולה העונה לשם משכנתא, כי היום בתחום המשכנתאות יש אינספור אפשרויות.

סלון בבית

כמה להחזיר בחודש?

כדי שנוכל לענות על השאלה איזה מסלול משכנתא יתאים לנו יותר, אנחנו חייבים להבין תחילה מה כושר ההחזר החודשי שלנו. ראשית, צאו מנקודת הנחה שהבנק לא ייתן לכם משכנתא שלא תוכלו לעמוד בהחזרים שלה ושנית, חשוב להבין שכושר ההחזר זה משהו שמשתנה עם השנים. כלומר, אפילו אם היום אתם יכולים להחזיר X כסף בחודש, זה לא באמת מעיד על היכולת שתהיה לכם בעתיד. סביר להניח שעם השנים תרוויחו יותר כסף מצד אחד, אך מצד שני, בוודאי תרצו להרחיב את המשפחה וכך גם ההוצאות תגדלנה. זה נשמע לכם כמו חישוב שמאוד מסובך לעשות? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא היחידים שמתמודדים עם הסוגיה הזאת ויש היום דרכים לחשב זאת בקלות. אחרי שתבינו מה צפוי להיות כושר ההחזר שלכם גם בעתיד, תוכלו להתחיל לבחון את מסלולי המשכנתא השונים כדי לבחור את המסלול הנכון לכם ביותר.

לכמה שנים כדאי לפרוס את ההלוואה?

כמובן שאתם יכולים לקחת משכנתא גם לשלושים שנה, בהנחה שאתם יחסית צעירים ולא בני 60. עם זאת, ככל שתפרסו את ההלוואה ליותר שנים כך גם בסופו של דבר הריבית תהיה גדולה יותר ובנוסף לכך, ההלוואה תלווה אתכם בכל צעד ושעל. מצד שני, תוכלו גם לקחת בהתחלה את ההלוואה הגדולה הזאת לשנים רבות ואח"כ, בהמשך הדרך, לצמצם אותה ולסיים את המשכנתא הרבה יותר מהר. חשוב להבין שהיום הדברים הללו דינאמיים ולכן, אפילו אם תחתמו על מסלול מסוים ועל התחייבות מסוימת מול הבנק, כן ניתן יהיה לשנות זאת בהמשך הדרך. כמובן שתשלמו עמלה על שינויים כאלה, אך יחד עם זאת, זו יכולה להיות דרך טובה להישאר גמישים ולהתאים את המשכנתא לשינויים שקורים לכם בחיים. משכנתא בימינו זו כמעט הדרך היחידה להגשים חלום ולקנות דירה, אז למה שלא תפרגנו את זה לעצמכם?

לייעוץ משכנתאות איכותי: https://www.shakoof.org.il

אולי יעניין אותך גם