חיפוש

החזרי מס – על שום מה?

רגילים לעבוד קשה ולראות איך בכל תלוש משכורת אתם משלמים מיסים גבוהים? מעולם לא עצרתם לבדוק האם מגיעים לכם החזרי מס? אם כך, הגיע הזמן שתכירו את הנושא הזה קצת יותר לעומק. אומנם זה נכון שבחרתם להיות שכירים, בין היתר, כדי שלא תצטרכו להתעסק בכל העניינים הללו, אבל חשוב להבין שבישראל ברוב המקרים אם לא תדרשו את מה שמגיע לכם – גם לא תקבלו. החזרי מס אלה הם סכומים שמגיעים לכם מרשויות המיסים פשוט כי שילמתם מס גבוה מידי, והאמת היא, שכאשר מתחילים לבדוק את הדברים מקרוב מגלים שיש לא מעט מקרים שבהם נוכל ליהנות מהחזרים שונים. חשוב להבין שלא תמיד מדובר על סכומים גבוהים אך במקרים אחרים הסכום יכול להגיע גם לאלפי שקלים בשנה! יתרה מכך, ברוב הגדול של המקרים אתם גם יכולים להגיש בקשות רטרואקטיביות בנושא של החזרי מס, אז למה לוותר? ניתן להגיש במקרים רבים בקשות להחזרי מס גם אחרי שש שנים מהמקרה המדובר כך שבהחלט כדאי גם לכם להתעמק קצת בנושא ולראות האם הוא יכול להיות רלוונטי גם עבורכם.

גורמים שונים לקבלת החזרי מס

תוהים מהם הגורמים הנפוצים ביותר שבגללם אנשים בדרך כלל מקבלים החזרי מס מהמדינה? אם כך, כדאי שתדעו שמדובר על לא מעט מקרים, כמו לדוגמא:

  • אדם שפוטר והפך להיות מובטל: למעשה אותו אדם יושב בבית כמה חודשים, לא מרוויח משכורת אך עדיין משלם מיסים כאילו הוא כן מרוויח. זה קורה כי ההתחשבנות שלנו עם רשויות המיסים לא נעשית על בסיס חודשי כי אם על בסיס שנתי, מה שמסביר מדוע בסופו של דבר יגיעו לו החזרי מס.
  • אישה שילדה, יצאה לחופשה והאריכה אותה: אומנם בחודשים הראשונים היא תקבל משכורת, אבל אם היא בחרה להאריך את החופשה, זה על חשבונה. התוצאה ברורה, שכן אותה אישה לא עובדת, לא מרוויחה אבל כן משלמת מיסים ולכן גם במקרה הזה לרוב יהיו החזרי מס שהיא תוכל לקבל.
  • החזר מס בגין תרומות של כספים: רשויות המיסים, והמדינה בכלל, מעוניינות לעודד אזרחים לתרום. לכן ברמות מסוימות ועל סכומים מסוימים ניתן יהיה לקבל החזרי מס.
  • הולדת ילד: במדינת ישראל כאשר נולד לנו ילד מגיעים לנו החזרי מס מסוימים, הכול תלוי במצב המשפחתי, הכלכלי ובבריאות הילד, כי בגין ילד נכה החזרי המס תמיד גבוהים יותר.

כפי שראינו, לא חסרות דוגמאות למצבים שבהם מגיעים לאנשים החזרי מס, אז למה שלא תבדקו האם זה מגיע גם לכם?

כך תעשו בירורים מהירים ולא מתישים

כל מה שקשור לבירוקרטיה מעייף אתכם כבר מהרגע הראשון שבו אתם חושבים עליו? מעולם לא באמת התעמקתם בנושא הזה כי אתם לא יודעים איך לברר את כל הפרטים הרלוונטיים? אם כך, אולי ינחם אתכם לדעת שאתם לא לבד. למעשה אנשים רבים מוותרים על מה שמגיע להם פשוט כי אין להם זמן לכך או סבלנות, אך חשוב להבין שזו טעות מרה. מה שמגיע לכם הוא שלכם ולכן אנחנו מציעים לכם לפנות עוד היום אל רואה חשבון מקצועי או אל יועץ מס. אותם אנשי מקצוע אומנם יגבו מכם תשלום על השירות שהם יתנו לכם, אבל מצד שני, הם יחסכו לכם הרבה התעסקות. העניין הוא שאנשי המקצוע בתחום לא רק יעשו עבורכם את הבירורים שצריך, אלא הם גם יוכלו להגיש עבורכם את הבקשות הנדרשות. כך תוכלו להיות בטוחים שהעניין שלכם מטופל ואין ספק שבסופו של דבר תקבלו את ההחזרים השונים שלהם אתם זכאים.

אולי יעניין אותך גם