חיפוש

החזרי מס למשפחות יחידניות

בשנים האחרונות אנחנו רואים שכל הקונספט של משפחה השתנה לגמרי. אם בעבר משפחה הייתה אימא, אבא ושני ילדים, הרי שהיום הדברים שונים ואנחנו יכולים לראות לא מעט משפחות של הורים מאותו מין. כמו כן, יש גם לא מעט אנשים שבוחרים להביא ילדים לעולם במסגרת משפחה יחידנית, כלומר, משפחה שיש בה הורה אחד בלבד. זה לא משנה אם מדובר על הורה שהוא זכר או נקבה, כי בכל מקרה מבחינת החוק מגיעים לאותו הורה יחידני החזרי מס. זה אומר שאם גם אתם מנהלים משפחה מסוג כזה, בהחלט כדאי שתבדקו האם גם אתם עומדים בסטנדרטים לקבלת החזרי מס מהמדינה, כי למה לא בעצם? ברוב המקרים כאשר מדברים על החזרי מס אומנם מדברים על סכומים שנראים מועטים בכל חודש, אך אם עושים את החשבון, מגלים שלאורך השנים הסכומים הללו לא מבוטלים בכלל. למעשה המדינה קבעה שמשפחה יחידנית תקבל החזרי מס עד שהילד יגיע לגיל 19, מה שאומר שבסופו של דבר הסכום הוא סכום נאה במיוחד. בנוסף לכך, אם אתם חיים בישראל ומשלמים בה מיסים לאורך השנים, מדוע שתוותרו על ההחזר שמגיע לכם עכשיו, כאשר הפכתם למשפחה יחידנית?

 דולר

איך מגישים את הבקשה להחזרי מס?

 האמת היא, שבכל מה שקשור להחזרי מס מה ששובר את רוב האזרחים זו ההתנהלות מול רשות המיסים. רוב האנשים, עוד לפני שהם בודקים האם מגיעים להם החזרי מס, הם דוחים את הגשת הבקשה כמה שרק אפשר מהחשש להתמודד עם בירוקרטיה בלתי נסבלת. גם אתם מרגישים כך? אם כך, החדשות הטובות הן ש"פה זה לא אירופה", או בצורה מדויקת יותר: כאן זה לא איטליה. משמעות הדברים היא שבישראל כמעט כל דבר שקשור לבירוקרטיה הרבה יותר פשוט לטיפול ולכן, אם אתם יכולים לעשות את הדברים בצורה מהירה, מדוע שתוותרו על כך? להתמודד מול רשות המיסים בימינו זו משימה הרבה יותר פשוטה מאשר בעבר ולכן שווה לבדוק את העניין הזה מקרוב. בנוסף לכך, יש אונליין אינספור מדריכים שיסבירו לכם כל מה שתרצו אודות החזרי מס. לכן, בין אם מגיעים לכם החזרי מס כי אתם משפחה יחידנית ובין אם מגיעים לכם החזרי מס בגין כל סיבה אחרת, תוכלו להבין בקלות רבה איך לעשות זאת.

 

האם בכל זאת כדאי לפנות אל יועצי מס מומחים?

 אם, למרות שקראתם מדריכים שונים אודות הדרך להגיש בקשה להחזרי מס, אתם לא רוצים להתמודד עם העניין לבד, יש גם דרך אחרת. אפילו אם אתם יודעים מראש שלא תרצו להתעסק בנושא הזה כי חבל לכם על הזמן – יש לכם אל מי לפנות. בישראל של ימינו יש אינספור יועצי מס ורואי חשבון מומחים, מה שאומר שאם תפנו אל אנשי מקצוע כאלה, יהיה מי שיעזור לכם. המומחים הללו יוכלו לבדוק את המצב שלכם ולהבין, לפני הכול, האם רק נדמה לכם או שבאמת מגיעים לכם החזרי מס. בהתאם לכך הם יוכלו למלא עבורכם את הטפסים שצריך כדי לקבל את הכספים המגיעים לכם וכל מה שיישאר לכם לעשות זה רק לחתום. בצורה כזאת תוכלו להיות בטוחים שהבקשה שלכם להחזרי מס יוצאת לדרך, אז למה שלא תתעסקו בעניין כבר עכשיו? מה שכן, אנחנו ממליצים לכם לבדוק לאיזה יועצי מס אתם חושבים לפנות. בכל עיר בארץ יש היום הרבה מומחים שיוכלו לעזור לכם ובהחלט כדאי יהיה לברר שאתם פונים אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש בענף.

אולי יעניין אותך גם